• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۴-۳۰
  • شناسه خبر: 18350

اولین مخاطب رعایت موارد بهداشتی دستگاه های دولتی و رسمی هستند

پیام ملّت-استاندار زنجان گفت:یکی از مهم توصیه های ما رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم است و اولین مخاطب رعایت موارد بهداشتی دستگاه های دولتی و رسمی هستند.

به گزارش«پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت»فتح اله حقیقی استاندار در بازدید از سازمان بیمه سلامت استان زنجان با اشاره به اینکه شرایط کرونایی نسبت به قبل جدی تر شده است گفت: این موضوع همکاری دستگاه ها را می طلبد و اگر دستگاهی به ویژه بیمه ها کمتر همکاری کنند این موضوع به قوت خود باقی خواهد ماند .

استاندار زنجان افزود: در همین راستا بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا مقرر شد از تمام بیمارستان های دولتی و خصوصی بتوانیم استفاده کنیم و همه آنها باید در آمادگی کامل باشند که این موضوع باعث جابجایی تخت بیمارستان و خدمات در بیمارستان ها میشد که ایجاد اختلال در پوشش بیمه سلامت را در پی داشت که درخواست کردیم که این همکاری صورت بگیرد.

استاندار زنجان گفت: علاوه بر پرداخت ۱هزار میلیارد به پرستاران نیاز بود که بیمه ها نیز طلب آنها را بپردازند که این بازدید با این هدف صورت گرفت.

وی گفت:امروز که در پایان ماه پنجم کرونا هستیم چه از نظر دارویی و چه پیشرفت علمی در تولید واکسن همه تلاش ها صورت گرفته ولی تاکنون ابدا هیچ واکسنی در هیچ کجای دنیا برای این بیماری تولید نشده است.

استاندار زنجان گفت:وضعیت زنجان تا ۱۵خرداد تحت کنترل بود به طوری که از تعداد ۴۰۰تست سرپایی ۲۰درصد مثبت می شد و بستری ها نیز ۴۵ تا ۵۰نفر در روز بود. ولی از ۳۰خرداد مراجعه کنندگان به مراکز سرپایی بالای ۱۰۰۰ نفر و تست های مثبت هم دوبرابر شد که پیش بینی هم می شد که تعداد بستری ها هم به تبع آن افزایش یابد.

استاندار زنجان با بیان اینکه استان زنجان پایلوت تست های سرپایی بود که مردم در ییمارستان ها جمع نشوند گفت: یکی از دلایل افزایش تعداد بستری ها هم انجام تست های سرپایی و شناسایی بیماران بود.

وی عامل دیگر را برگزاری مجالس عروسی و ترحیم و تجمع افرادی که در مکان های مسقف پروتکل ها را رعایت نمی کنند عنوان کرد و افزود: به همین خاطر هسته های همیار تشکیل شد تا به هدایت و کنترل و نظارت این تجمعات در روستاها، ادارات و بازارها و پاساژها و کارخانه ها و …بپردازند.

وی گفت: تاکنون ۳۰۰۰همیار سلامت در این طرح همکاری کرده اند که ۱۹۰۰نفر از آنها در سامانه ثبت شده است.

استاندار زنجان اقدام بعدی در کنترل کرونا را نحوه اعلام تست مثبت کرونا عنوان کرد که بلافاصله بعد از آن فرد باید قرنطینه میشد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر قریب ۸۰درصد مردم از ماسک استفاده می کنند اظهار کرد: کسانی که این نکات را مراعات نمی کنند و جدی نمی گیرند نمی دانند که در چه شرایطی هستیم و از مشکلات بیماران مبتلا آگاهی ندارند.

استاندار زنجان گفت: رعایت مردم در این مدت باعث شد که بیش از ۱۰۰۰مراجعه به مراکز سرپایی به ۶۰۰ نفر و تست سرپایی نیز به کمتر از ۴۰۰نفر برسد و بستری ها نیز کمتر از ۷۴ نفرشود.

استاندار زنجان با اعلام اینکه تا کنون بیش از ۵۴هزار و ۱۹۶ تست انجام شده است گفت: ۷هزار و ۲۲۲ تست از این تعداد بالینی بوده است.

وی افزود: بیش از ۳۵هزار تست سرپایی و ۱۱هزار هم سلولوژی بوده است که این آمار نشان می دهد ۶۶درصد تست ها سرپایی بوده اند.

وی گفت : بیش از ۱۰۰۰نفر در نقاهتگاه ها درمان شدند و کمتر از ۲درصد از کسانی که تست شان مثبت بود در بیمارستان بستری شدند که همین تست سرپایی ما را در بیماریابی خیلی کمک کرد.

وی با بیان اینکه تست های سلولوژی که به صورت فراخوان از مردم و کسانی که مشکوک بودند و همینطور ۶۵۳نفر تصادفی انجام شد نشان داد ۱۱/۷درصد مردم زنجان به کرونا مبتلا شده اند که این مراقبت بیشتر مردم را می طلبد که تعداد مبتلایان بالا نرود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست