• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۴-۳۰
  • شناسه خبر: 18332

مناسب سازی ناوگان حمل و نقل برون شهری و درون شهری مهمترین نیاز معلولان زنجانی

پیام ملّت- معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی استان زنجان گفت: مهمترین نیاز معلولان استان مناسب سازی ناوگان حمل و نقل برون‌شهری و درون‌شهری است.

فرهاد میرزایی در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: اتوبوس های استان زنجان با وجود پیگیری های فراوان بهزیستی برای استفاده معلولان مناسب سازی نشده است و افراد معلوم مشکلات عدیده ای را در این خصوص دارند.

وی مناسب سازی یک تا دو ماشین را برای استفاده از معلولان کافی ندانست و گفت: همه ناوگان ها از جمله اتوبوس های درون شهری، اتوبوس های برون شهری و قطارها باید در دراز مدت به سمت و سوی مناسب سازی گسیل شوند. همچنین مناسب سازی مراکز آموزشی و دانشگاه ها برای دسترسی آسان تر معلولان باید در اولویت قرار گیرند.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی استان زنجان با اعلام اینکه مشکلات، موانع فکری و فرهنگی مناسب سازی معلولان برداشته شده است خاطرنشان کرد: موانع فکری اطلاع رسانی شده است و مدیران متوجه ضرورت و اهمیت این موضوع شده اند.

میرزایی مناسب سازی فضای شهری برای معلولان را جهت دسترسی آنها به همه امکانات همانند سایر شهروندان ضروری خواند و گفت: در سال ۹۲ جلسات مستمر و متعددی طبق دستور ستاد پیگیری و هماهنگی مناسب سازی کشور برگزار شده و پیگیری های لازم در این خصوص در سطح استان توسط کمیته پیگیری مناسب سازی صورت گرفته و اقدامات متعددی در این زمینه انجام شده است.

وی پیشرفت های استانی در زمینه مناسب سازی معلالان را در سطح خوبی ارزیابی کرد و یادآور شد: استان زنجان در خصوص اقدامات مناسب سازی برای معلولان جزو ۵ استان برتر کشوری محسوب می‌شود.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی استان زنجان خاطرنشان کرد: درحال حاضر نیز سامانه معبر ایجاد شده تا شکایات گزارش داده شده از مراکز در خصوص موضوع گفته شده مورد پیگیری و بررسی کمیته ها قرار گیرد./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست