• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۸-۰۴
  • شناسه خبر: 19923

تحقیق از ۲۲ نفر در پرونده شهرداری

پیام ملّت-رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: در پرونده شهرداری، کسانی که از آنها تحقیق شده بیش از ۲۲ نفر هستند اما کسانی که برای آنها کیفرخواست صادر می‌شود، ممکن است کمتر از این تعداد باشد.

به گزارش پایگاه «خبری – تحلیلی پیام ملّت» حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی اظهار کرد: به زودی زمان دادرسی پرونده شهرداری زنجان مشخص خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان تصریح کرد: تحقیقات پرونده کامل شده و مراحل دادرسی آن در حال انجام است و تا الان در بخش مقدماتی پرونده بود که با تلاش‌های صورت گرفته از سوی مرکز استان تحقیقات کامل شده است و دادرسی به زودی آغاز می‌شود.

وی افزود: بنا بر علنی برگزار کردن دادگاه‌ها است اما مطابق قانون اساسی تشخیص علنی بودن با دادگاه است و ما در شرایط عادی مخالفتی با علنی بودن دادگاه نداریم، الا موارد خاصی که تشخیص دهد، علنی بودن برخلاف مصالح جامعه است.

صادقی نیارکی با اشاره به اینکه زمان دقیق برگزاری دادگاه مشخص نشده است، افزود: اما زمان برگزاری دادگاه اعلام خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان ادامه داد: مهم مرحله تکمیل تحقیقات دادگاه بود که انجام شد، و چون پرونده مهم و زمان‌بر بود و تحقیقات با مستندات متقن و محکم انجام شد.

وی افزود: در مرحله تکمیل تحقیقات دستگیری‌های پس از مراحل اولیه نیز انجام شد که پس از صدور کیفرخواست، آمار دقیق دستگیری‌ها اعلام خواهد شد.

صادقی نیارکی گفت: با توجه به حجیم بودن پرونده از افراد زیادی تحقیق شد، اما شاید برای همه آنها کیفرخواست صادر نشود.

رئیس کل دادگستری استان زنجان افزود: کسانی که از آنها تحقیق شده بیش از ۲۲ نفر هستند اما کسانی که برای آنها کیفرخواست صادر می‌شود، ممکن است کمتر از این تعداد باشد.

وی درباره تحت فشار بودن یا نبودن دادگستری به خاطر این پرونده نیز گفت: همه افرادی که در دستگاه قضایی پرونده دارند، به دنبال این هستند که در مسیر پرونده به نفع خودشان از ظرفیت‌های موجود استفاده کنند.

صادقی نیارکی ادامه داد: اما اراده دستگاه قضایی استان اجازه چنین اقدامی را به اصحاب پرونده نخواهد داد و نه در این پرونده و نه در پرونده‌های دیگر تحت فشار قرار نگرفتیم و کسی جرات فشار آوردن به دستگاه قضایی را ندارد.

وی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی از بابت فشارهای درونی و بیرونی تحت فشار نیست، افزود: ورود به پرونده نه تنها کمکی نخواهد کرد، بلکه برای ورود کننده ایجاد زحمت و مشکل خواهد کرد./۱۰۵

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست