• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۸-۰۵
  • شناسه خبر: 19928

اجرای طرح «آمران سلامت» توسط هلال احمر کلید خورد

پیام ملّت- مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: اجرای طرح آمران سلامت به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری با شعار" جامعه را به رعایت پروتکل های بهداشتی دعوت می کنیم"، از امروز در این استان کلید خورد.

به گزارش « پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» شهرام میرزایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ویروس کرونا به عنوان اپیدمی عالم گیر در ۹ ماهه گذشته به بزرگترین دغدغه بهداشتی – درمانی حوزه پزشکی در جهان تبدیل شده در حالیکه این ویروس بیشتر کشورهای جهان را درگیر خود کرده و تاکنون نیز درمان قطعی یا واکسنی برای بیماری کرونا تولید نشده و تنها راه مقابله با آن تکیه بر پیشگیری و توسعه آموزش های همگانی است.

وی تاکید کرد: در کشور ما هم با وجود تلاش های قابل توجه و چشمگیر سیستم بهداشتی و درمانی وضعیت شیوع مرگ و میر تاسف بار است و روزانه شاهد سیر صعودی بیماری کرونا هستیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه مسئولان بهداشتی و درمانی کشور مکرر از شهروندان درخواست رعایت پروتکل های بهداشتی مقابله با بیماری کرونا را دارند، ادامه داد: با توجه به اهمیت قابل توجه موضوع، مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس جمهور و مسئولان بهداشتی و درمانی رهنمودهای ارزشمندی در خصوص نحوه تعامل دستگاه های متولی، شیوه های پیشگیری، بهره گیری حداکثری از ظرفیت های موجود برای کنترل ویروس کرونا بیان کردند.

میرزایی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و راهنمایی های گهر بار معظم له، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی اقدام به تدوین شیوه نامه اجرایی طرح آمران سلامت در خصوص بیمای کرونا ویروس کرده و این طرح تلاشی برای توسعه آموزش های همگانی، ترویج فرهنگ پیشگیری از بیماری بر مبنای جلب مشارکت مدنی و حمایت بهداشتی – درمانی از قشر آسیب پذیر جامعه در مواجه با ویروس کروناست.

وی خاطرنشان کرد: برهمین اساس نیز طرح آمران سلامت از امروز تا ۱۵ آبان ماه جاری در سطح شهرستان های زنجان، ماهنشان، طارم، خرم دره، ایجرود، زنجان، خدابنده و ابهر اجرایی می شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در این طرح از ظرفیت جوانان و داوطلبان پرتلاش و همراه همیشگی جمعیت هلال احمر استان استفاده می شود وهمه ظرفیت ها نیز در راستای اطلاع رسانی و همراه کردن شهروندان به رعایت پروتکل های بهداشتی برای به حداقل رساندن آسیب های ناشی از شیوع کروناست.

میرزایی تاکید کرد: متاسفانه در برخی مواقع مشاهده می کنیم که شهروندان در سطح شهر پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند و چنانچه شهروندی به این مهم توجه نداشته باشند اعضای جوانان و داوطلبان مستقر در چادرهای هلال احمر از این افراد درخواست رعایت پروتکل های بهداشتی را می کنند تا نسبت به این مهم اهتمام ویژه ای داشته باشند.

وی افزود: در بخش دوم فرمایشات و سخنان گهربار مقام معظم رهبری به منظور تحقق منویات معظم له، افرادی که معیشت آنها در نتیجه کرونا دچار مشکل شده هلال احمر با استفاده از ظرفیت خیرین و داوطلبان نسبت به تامین بخشی از مایحتاج بهداشتی و درمانی این هموطنان اقدام خواهد کرد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست