• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۸-۰۸
  • شناسه خبر: 19970

انعقاد تفاهم‌نامه فی مابین دادگستری زنجان و اداره کل زندانها در راستاي گسترش فرهنگ قرآنی

پیام ملّت- رئیس کل دادگستری استان زنجان از انعقاد تفاهم‌نامه قرآنی و نماز فی‌ما‌بین دادگستری کل و اداره كل زندان‌های استان خبرداد.

به گزارش« پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» و به نقل از روابط عمومی دادگستری زنجان ،حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در حاشیه امضاء این تفاهم نامه گفت: باعنایت به جایگاه رفیع نماز و قرآن کریم در رشد و بالندگی فکری، اخلاقی، رفتار فردي و اجتماعي و با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) مبنی بر نشر و گسترش فرهنگ قرآنی و حفظ و فهم آیات و تدبر در معانی آن و لزوم هم‌افزایی و مشارکت مراکز و دستگاههای مختلف در راستای گسترش فرهنگ نماز و قرآن، تفاهم‌نامه همکاری بین دادگستری کل و اداره کل زندانهای استان منعقد شد.

وی با بیان اینکه قرآن روش درست زیستن را به انسان می‌آموزد اظهارکرد: نگاه اسلام به مقوله زندان نگاه به اصلاح و تربیتی دارد نه نگاه مجازاتی ، بنابر این زندانی در مدتی که در اختیار حاکمیت است در راستای اصلاح و تربیت او قدمهایی بایستی برداشت که یکی از این موضوعات توجه به ارزشهای اسلامی و دینی است .

صادقی نیارکی تصریح کرد : بر اساس تجربیات گذشته زندانیانی که در زندان با قرآن مأنوس بودند و فعالیت قرأنی داشتند ، تکرار جرم در این گروه بسیار اندک بود و این نشان از تأثیر وحی الهی بر روح و جان افراد است.

رئیس شورای قضائی استان با بیان اینکه بر اساس این تفاهم نامه برنامه ریزی و تمهیدات لازم در جهت تربیت ۶۰۰ نفر حافظ قرآن از مدد جویان بعمل خواهد آمد افزود: ما معتقدیم همه زندانیان در طول تحمل حبس باید حافظ قرآن و فعالیت های قرآنی داشته باشند ، چرا که قطعا قرآن در حل مشکلات و گرفتاریشان کمک خواهد کرد .

وی افزود : این برنامه که با عنوان طرح رحمت نه تنها در بین همه زندانیان اجرا خواهد شد ، بلکه در خانواده زندانیان نیز اجرا خواهد شد و اگر از خانواده زندانی کسانی باشند که حافظ قرآن و فعالیتهای قرآنی داشته باشند این زندانی از این جهت نیز مورد تشویق قرار خواهند گرفت.

در ادامه جوادی مدیر کل زندانهای استان زنجان با بیان اینکه این طرح با حمایت دستگاه قضایی استان و در راستای اصلاح و تربیت زندانیان خواهد بود گفت :طرح رحمت میان همه زندانیان که علاقه مند هستند در مدت ۳ سال اجرا خواهد شد که امیدواریم با اجرای این طرح شاهد عدم بازگشت مجدد افراد به زندان باشیم و بازگشت سعادتمند به آغوش خانواده داشته باشند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست