• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۸-۰۸
  • شناسه خبر: 19983

خدمت آمران سلامت هلال احمر برای ۱۰ هزار زنجانی

پیام ملّت- مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: داوطلبان و جوانان هلال احمر در سطح این استان برای ۱۰ هزار نفر در قالب طرح آمران سلامت خدمات بهداشتی مبارزه با بیماری کرونا ارائه دادند.

به گزارش «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» شهرام میرزایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح آمران سلامت از پنجم آبان ماه امسال با مشارکت جوانان و داوطلبان هلال احمر به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری با شعار” جامعه را به رعایت پروتکل های بهداشتی دعوت می کنیم”، آغاز به فعالیت کار کرده که تا ۱۵ همین ماه ادامه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: در حال حاضر ۶۰ پایگاه ثابت و سیار آمران سلامت در شهرستان های طارم، زنجان، ماهنشان، خدابنده، ابهر، ایجرود و خرم دره فعال است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: از این تعداد ۴۵ پایگاه ثابت و ۱۵ پایگاه نیز توسط تیم سحاب به صورت سیار فعال می باشد.میرزایی یادآوری کرد: هم اکنون ۱۰۴ نفر از جوانان و داوطلبان عضو جمعیت هلال احمر استان زنجان در طرح آمران سلامت، شهروندان را دعوت به رعایت پروتکل های بهداشتی به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا می کنند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندانی که ماسک نداشته باشند این اعضا به آنها ماسک رایگان می دهند که تاکنون ۵۰۰ عدد ماسک نیز برای شهروندان اهدا شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: توزیع بروشورو ارائه توصیه های بهداشتی و نحوه رعایت نکات بهداشتی به شهروندان در خصوص پیشگیری از شیوع بیماری کرونا از دیگر اقدامات اعضای جوانان و داوطلبان در طرح آمران سلامت به شمار می رود.

میرزایی اظهارداشت: تیم سحاب(سیار) نیز در داخل شهر و پارک ها که افراد برای چند ساعتی در آن کنار هم هستند آنان دعوت به رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی می کنند و برای شهروندان فاقد ماسم، ماسک می دهند.

وی ادامه داد: ویروس کرونا به عنوان اپیدمی عامل گیر در ۹ ماهه گذشته به بزرگترین دغدغه بهداشتی – درمانی حوزه پزشکی در جهان تبدیل شده در حالیکه این ویروس بیشتر کشورهای جهان را درگیر کرده که تاکنون نیز درمان قطعی یا واکسنی برای بیماری کرونا تولید نشده است، بنابراین تنها را مقابله با آن تکیه بر پیشگیری و توسعه آموزش های همگانی به شمار می رود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه مسئولان بهداشتی – درمانی کشور مکرر از شهروندان درخواست رعایت پروتکل های بهداشتی مقابله با بیماری کرونا را دارند، ادامه داد: با توجه به اهمیت قابل توجه موضوع مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس جمهور و مسئولان بهداشتی و درمانی رهنمودهای ارزشمندی در خصوص نحوه تعامل دستگاه های متولی، شیوه های پیشگیری، بهره گیری حداکثری از ظرفیت های موجود برای کنترل ویروس کرونا بیان کردند.

میرزایی تاکید کرد: در راستای لبیک به سخنان و راهنمایی های گهر بار معظم له، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی اقدام به تدوین شیوه نامه اجرایی طرح آمران سلامت در خصوص بیمای کرونا ویروس کرده است و این طرح تلاشی برای توسعه آموزش های همگانی، ترویج فرهنگ پیشگیری از بیماری بر مبنای جلب مشارکت مدنی و حمایت بهداشتی – درمانی از قشر آسیب پذیر جامعه در مواجه با ویروس کروناست.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست