• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۲-۰۷
  • شناسه خبر: 22937

هفت شهر زنجان قرمز کرونایی است/مراسم شب‌های قدر به صورت محدود برگزار می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: مراسم شبهای قدر امسال طبق اعلام ستاد ملی کرونا با تعداد نفرات محدود، در فضای باز و زمان حداقلی در این استان برگزار می‌شود که نظارت‌های لازم نیز در رعایت پروتکل‌های بهداشت ...

به گزارش «پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» خدابخش مرادی نافچی در قرارگاه عملیاتی کرونای استان با اشاره به وضعیت کرونایی استان زنجان افزود: این جلسه با هدف همفکری دست اندرکاران امر برگزاری این مراسم معنوی برگزار شده تا به عنوان شهروند تقید خود را نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزایش داده و به عنوان یک الگو نهادینه کنیم.

مراسم شب‌های قدر طبق پروتکل‌های بهداشتی به صورت محدود برگزار می‌شود

این مسوول ادامه داد: بر این اساس مراسم شبهای قدر، در مساجدی که دارای فضای مناسب باز بوده و فاصله گذاری ۲ متری به دقت رعایت شود، برگزار می شود و تمامی هیات ها و مادحین وظیفه  رعایت توصیه های بهداشتی و حفظ سلامت شرکت کنندگان را بر عهده دارند.

مرادی با تاکید بر اینکه برگزاری مراسم قدر در فضای بسته بطور کامل ممنوع است، افزود: رعایت فاصله گذاری، با تعداد افراد محدود و زمان برگزاری ۱.۵ ساعته، از جمله مولفه های مهم این مراسم محسوب می‌شود و برای تحقق این امر مدیران دستگاههای متولی در این خصوص نسبت به اقناع سازی هیات های مذهبی و مادحین مبادرت کنند و آنها نظارت بر رعایت پروتکل ها را نیز انجام دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان ادامه داد: بحث تقابل مطرح نیست و از طرفی فرمانداران شهرستان ها نیز با این مصوبه یاد شده نشست هایی را برگزار کنند.

مرادی اضافه کرد: در جلسه روز گذشته نسبت به نظارت و فعالیت کاری دستگاههای اجرایی و ضروری طبق پروتکل ها تاکید شد که در صورت تخلف با مدیر مربوطه برخورد خواهد شد که این مهم برای حفظ سلامتی عموم مردم و جلوگیری از گسترش شیوع بیشتر کرونا انجام می گیرد.

وی اظهار داشت: انتظار بر این است که شبکه استانی اشراق پس از ولادت امام حسن مجتبی (ع) اطلاع رسانی لازم را در خصوص پیگیری برنامه های شب قدر از طریق  صدا و سیما انجام دهد و اینکه خانواده ها این مراسم را در کنار اعضای خود سپری کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت : انتظار بر این است که آموزش و پرورش استان نیز اطلاع رسانی این مهم را از طریق فضای شاد برای دانش آموزان خانواده ها انجام دهند تا نسبت به فضای سازی لازم  اقدام کنند.

هفت شهر زنجان قرمز کرونایی است

این مسوول ادامه داد: در زمان حاضر وضعیت کرونایی از هشت شهرستان استان هفت شهرستان در شرایط قرمز کرونایی بوده و یک شهر دیگر نیز نارنجی اعلام شده است.

وی اضافه کرد: طبق تصمیم ستاد ملی کرونا و پروتکل های ابلاغی فعالیت مشاغل ۲ و سه به دلیل وضعیت کرونایی در شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع بوده که همین روند  در این استان نیز بطور مستمر مورد پایش قرار می گیرد.

این مسوول با بیان اینکه در وضعیت کنونی کرونایی،۷۵۴ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند، ادامه داد: از طرفی ۵۵۰ نفر نیز به شکل سرپایی بستری شده اند که این بیانگر وضعیت حاد کرونایی استان است.

وی اظهار داشت: در مجموع و با احتساب آمار کلی هم اکنون یکهزار و ۳۰۰ بیمار مبتلا به کرونایی در بیمارستان ها و یا در منزل تحت درمان  بوده و از طرفی در روزهای گذشته نیروی انتظامی استان  در زمینه محدودیت های کرونایی ۷۵۲ واحد صنفی را دراستان تذکر و یا پلمب کرده است.

مرادی با اشاره به اعمال قانون ۳۲ هزار خودرو در محدودیت های منع تردد توسط نیروی انتظامی استان  را یادآور و خاطرنشان کرد : به این مهم باید توجه داشت هر چقدر میزان رعایت پروتکل های بهداشتی کرونایی از سوی عموم در کشور و این استان رعایت شود، میزان  ابتلا کاهش می یابند و رفتار بالعکس نتیجه ای دیگری را رقم می زند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست