• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۲-۱۰
  • شناسه خبر: 22970

واکسن کرونا در مرحله «کارآزمایی بالینی» در زنجان به «جمشید انصاری ،معاون رئیس جمهور» تزریق شد

با تزریق واکسن مشترک ایرانی - کوبایی به جمشید انصاری، معاون رئیس جمهوری در زنجان به منظور ایجاد «اعتماد و اطمینان» به مردم ، فاز سوم «کارآزمایی بالینی» این واکسن آغاز شد.

پیام ملّت؛ صادق انصاری – تزریق مرحله «کارآزمایی بالینی» فاز سوم واکسن کرونای کنژوکه ( ایرانی – کوبایی ) روز پنجشنبه ۹ اردیبهشت ماه با حضور جمشید انصاری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امر اداری و استخدامی، علیرضا بیگلری رئیس انستیتو پاستور ایران ، فتح الله حقیقی استاندار زنجان ، پرویز قزلباش رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان و جمعی از اعضای نظام سلامت استان زنجان بصورت حضوری و آیت الله خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان و مدیران و مسئولان و مردم استان زنجان و کشور بصورت مجازی آغاز گردید.  

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

واکسن کرونای مشترک بیش از ۹۷ درصد ایمنی ایجاد می کند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: فاز سوم کارآزمایی واکسن پاستور و کوبا، متمرکز بر ایمنی‌زایی و اثربخشی بوده و تزریق دوز دوم، بیش از ۹۷ درصد ایمنی‌زایی دارد.

سخنرانی پرویز قزلباش رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان در مراسم فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونای انستیتو پاستور ایران در زنجان

 دکتر پرویز قزلباش در مراسم مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا انستیتوپاستور ایران و فنیلای کوبا (کنژوگه) در زنجان افزود: زنجان، جزو هفت استان برگزیده برای این آزمایش بزرگ در سطح ملی و انعکاس بین‌المللی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد : واکسیناسیون، یکی از اصلی‌ترین راه‌های پیشگیری از بیماری بوده و کشورها از آغاز شیوع ویروس کرونا به دنبال دستیابی به واکسن تاثیرگذار و ایمن بودند.

قزلباش افزود: ۶ پلتفرم در کشور برای ساخت و تولید واکسن کرونا فراهم شده که یکی از برجسته‌ترین و موثرترین آن‌ها واکسنی است که در انستیتو پاستور ایران با پیگیری‌های جدی و انتقال دانش در حال انجام است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان اظهار کرد: انستیتو پاستور، قدیمی‌ترین موسسه واکسن‌سازی ایران است و ارتباط و همکاری نزدیکی با سیستم سلامت کوبا داشته و تجاربی نیز به طور مشترک داشته‌اند که یکی از این تجارب موفق، تولید واکسن هپاتیت B بوده است.

وی گفت: داوطلبان این واکسن بین ۱۸ تا ۸۰ سال از هر دو جنس زن و مرد هستند و گروههای هدف تا هفت ماه تحت پایش بوده و تا پایان فرصت مورد نظر، بیمه خواهند بود و همچنین این افراد باید  از سلامت عمومی برخوردار باشند و بیماری زمینه ای نداشته باشند.

قزلباش ادامه داد: مطالعات این مرحله تزریق واکسن برای سه هزار نفر در استان زنجان انجام می گیرد که شرکت‌کنندگان داوطلبانه در یک اقدام انسان‌دوستانه مشارکت می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان:

تولید واکسن داخلی توفیق بزرگی برای کشور است

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: تولید واکسن کرونا در داخل موفقیت بزرگی برای نظام سلامت و تمام دانشمندان بزرگ ایران اسلامی است و انصافاً کار بسیار مهم و موثری انجام شده و قدم‌های بزرگی در این رابطه برداشته شده است.

آیت الله شیخ علی خاتمی در ارتباط مجازی با مراسم آغاز کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی – کوبایی در زنجان اظهار کرد: تولید این واکسن با هدف ریشه کنی این بیماری می تواند خدمت بزرگی به جامعه بشری باشد و کادر بهداشت و درمان استان زنجان طی یکسال گذشته تلاش‌های موثری برای حفظ سلامت جامعه انجام داده‌اند.

رئیس انستیتو پاستور:

واکسن «ایرانی – کوبایی» از «بی خطرترین و کم عارضه ترین» واکسن های جهان است

رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: واکسن تولید ایرانی – کوبایی محصول مشترک دو موسسه مهم و بزرگ و صاحب نام در عرصه بهداشت جهانی است و این دو کشور متعهد شدند بعد از تامین نیاز واکسن داخل نسبت به صادرات آن اقدام کنند.

سخنرانی علیرضا بیگلری رئیس انستیتو پاستور ایران در مراسم فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونای انستیتو پاستور ایران در زنجان

دکتر علیرضا بیگلری در مراسم مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا انستیتوپاستور ایران و فنیلای کوبا (کنژوگه) در زنجان اظهار کرد: شیوع کرونا در جهان دانش بشری به ویژه در حیطه پزشکی را به چالش کشید و تمامی دانش بشری در مدت زمان کوتاهی در مقابل این ویروس به زانو در آمد.

وی افزود: نخستین چالش در بروز بیماری «کووید ۱۹» مساله تشخیص بود و ساماندهی امر تشخیص بر عهده انستیتو پاستور ایران گذاشته شد و با مشقت فراوان و با همت و تلاش شبانه روزی کارکنان شبکه ملی تشخیص کشور این کار بزرگ انجام شد.

رئیس انستیتو پاستور ایران تاکید کرد: موسسه انستیتو پاستور ایران با قدمت ۱۰۰ ساله همواره ثابت کرده یار دیرین روزهای سخت و دژ مستحکم سلامت کشور است و با توجه به نیاز کشور به تولید واکسن کرونا این مهم را در دستور کار خود قرار داد.

وی ادامه داد: در رویارویی با کرونا خرید واکسن و حمایت از تولیدات داخلی بصورت توامان مورد توجه قرار گرفت و جای یک راهکار خالی بود و آن تولید یک واکسن مشترک با کشوری دیگر بود که این موضوع به انستیتو پاستور ایران محول شد.

وی گفت: بعد از بررسی های علمی و تخصصی و اعتبار موسسات و کشورها در تولید واکسن و مبارزه با بیماری ها این کار مشترک با رعایت شرط حفظ شانیت تاریخی یکصد ساله موسسه انستیتو پاستور بین ایران و کوبا آغاز گردید. البته سابقه کار با کشور کوبا به ویژه در امر ساخت واکسن «هپاتیت B» موجب شد همکاری ها شکل  بگیرد و تعهدات سیاسی کوبایی ها در این همکاری حائز اهمیت بود.

رئیس انستیتو پاستور ایران افزود: مطالعات انجام گرفته با توجه به عوارض سایر واکسن های تولیدی در جهان نشان می دهد واکسن مشترک ایرانی – کوبایی یکی از بی خطرترین و کم عارضه ترین واکسن ها  درجهان است. در کارآزمایی بالینی ۱ و ۲ و در فاز سه به تعداد ۴۴ هزار نفر در کشور کوبا که اولین دوز را دریافت کردند بدون عارضه بودن این واکسن ثابت شد.

وی با اشاره به «دوز یادآور» این واکسن گفت: واکسن مشترک، دوز یادآور نیز دارد و این واکسن از نظر تکنولوژی و طراحی، برای همه سنین  ۱۸ – ۸۰ سال بدون هیچ نگرانی و در هر ۲ جنس زن و مرد قابل استفاده بوده و مشکلی ندارد.

بیگلری اضافه کرد: «کار آزمایی بالینی ۳» در هفت استان انجام می شود که  در شهرهای زنجان و یزد یک ویژگی دیگری دارد که دوز بوستر نیز تزریق خواهد که مطالعات قبلی در کوبا نشان می دهد سطح ایمی زایی را به ۹۷ درصد می رساند.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی:

تزریق داوطلبانه واکسن«ایرانی – کوبایی»  ایجاد اطمینان خاطر به مردم است

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی گفت: تزریق داوطلبانه این واکسن در زنجان به نوعی ایجاد اطمینان خاطر به هم استانی ها و همشهری های زنجانی ام بود و با توجه به نتایج مثبتی که از این واکسن به دست آمده است بعنوان واکسن پایه در امر واکسیناسیون کرونا در کشور مورد استفاده قرار خواهد گرفت. 

تزریق واکسن کرونای انستیتو پاستور ایران به جمشید انصاری معاون رئیس جمهوری در مراسم فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونای انستیتو پاستور ایران در زنجان

جمشید انصاری بعد از تزریق داوطلبانه واکسن مشترک ایرانی – کوبایی اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و درگیری کشور با این بیماری، ضرورت تامین واکسن مورد نیاز برای واکسینه کردن مردم احساس شد که در این راستا دولت تامین این مهم را در دستور کار قرارداد. 

وی با اشاره به اینکه کارهایی در کشور در زمینه تولید واکسن شروع شد، اضافه کرد: انستیتوپاستور ایران که مسوولیت مستقیم در این زمینه داشت با همکاری انستیتو فینلای کوبا کار مشترکی را در زمینه تولید واکسن انجام دادند و با توجه به اینکه فاز سوم انسانی این واکسن در حال انجام است و زنجان نیز به عنوان یکی از استانهای پایلوت انتخاب شده است.

استاندار زنجان:

در واکسیناسیون مردم  درنگ نشود

استاندار زنجان گفت: نباید در واکسیناسیون مردم درنگ شود و همت و تلاش متولیان امر این است که در صورت امکان واکسیناسیون گروه‌های هدف در آرامش و بدون هیچ مشکلی انجام شود.

سخنرانی فتح الله حقیقی استاندار زنجان در مراسم فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونای انستیتو پاستور ایران در زنجان

فتح‌الله حقیقی در آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا (انستیتو پاستور – انستیتو فینلای کوبا) افزود: استان زنجان اقدامات بزرگی در مدیریت و کنترل کرونا انجام داده است و در ستاد ملی کرونا، زنجان جزو استان های برتر در رعایت پروتکل ها معرفی شد.

وی ادامه داد: برای کارآزمایی بالینی واکسن کرونا زنجان و شش استان دیگر انتخاب شده که همه این موارد به همت کادر درمان دانشگاه علوم‌پزشکی بوده است.

 استاندار زنجان گفت: وزارت بهداشت، زنجان را در رعایت پروتکل‌های بهداشتی صاحب رتبه نخست اعلام کرده است و این مسائل نشان میدهد مجموعه نظام سلامت و مدریتی استان زنجان و مردم در رعایت مسائل مربوط به سلامت اهتمام جدی دارند.

حقیقی به مشارکت مسئولانه زنجانی ها در رعایت پروتکلهای بهداشتی اشاره کرد و افزود: زنجانی ها در رعایت پروتکلهای بهداشتی پیشگام بودند و نمونه بارز این قضیه مراسم یوم‌العباس بود.

وی اظهار کرد: برای تزریق داوطلبانه واکسن مشترک بین ایران و کوبا و انجام آن چهار نقطه مشخص شده و تلاش بر این است که واکسیناسیون از طریق جداسازی و مراقبت‌های ویژه انجام شود.

وی اضافه کرد: چادرهایی در محوطه بیرونی مراکز ۴ گانه مشخص شده برای واکسیناسیون در نظر گرفته شده است تا اطلاعات افراد در داخل خودروی آن‌ها اخذ و تزریق در داخل خودرو انجام شود.

گفتنی است ؛ علاوه بر جمشید انصاری ، معاون رئیس جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین شیرمحمدی نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی، رئیس دانشکده پزشکی و همچنین معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی و چند نفر دیگر از مسؤولان دانشگاه این واکسن را تزریق کردند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست