• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۲-۲۹
  • شناسه خبر: 23128

۳۰ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در استان زنجان راه‌اندازی می‌شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: علاوه بر فعالیت مراکز و خانه‌های بهداشت ۳۰ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در استان راه‌اندازی می‌شود که تا کنون ۱۱ مرکز راه‌اندازی شده است و پنج مورد آن به شهر زنجان اختصاص دارد.

دکتر محمدرضا صائینی در گفت و گو با خبرنگار«پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: محموله جدید واکسن کرونا طی چند روز گذشته وارد کشور شده و این محموله برای توزیع در استان‌های شمالغرب کشور تحویل گرفته شده است.

۱۱ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در زنجان راه‌اندازی شد

وی با بیان اینکه محموله جدید در بین استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، گیلان، قزوین و اردبیل توزیع می‌شود، اضافه کرد: پس از دریافت بارکدها و تحویل به سرعت واکسیناسیون بین استانها وگروهای سنی اعلام شده انجام می‌شود.

به گفته صائینی، فاز اجرایی واکسیناسیون گروه سنی بالای ۷۵ سال در این استان نیز آغاز شده است و پس از آن گروههای سنی دیگری واکسن دریافت می‌کنند. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان در خصوص چگونگی واکسیناسیون افراد گفت: افرادی که دارای پرونده الکترونیکی هستند پس از تماس برای واکسیناسیون دعوت می‌شوند اما افرادی که تمایل دارند زودتر واکسن دریافت کنند، می‌توانند به نزدیکترین مرکز و پایگاه سلامت محله خود مراجعه کنند.

وی در خصوص انتخاب حسینیه اعظم زنجان به عنوان مرکز تجمیعی تزریق واکسن کرونا نیز گفت: این موضوع در دست بررسی است و با توجه به مسائل و شرایط در این خصوص تصمیم‌گیری شده و یا محل دیگری جایگزین خواهد شد.

 این مسوول گفت: مرکز سیار خودرویی تزریق واکسن واقع در منطقه گاوازنگ شهر زنجان نیز کمک بسیاری به انجام واکسیناسیون کرده که امیدواریم این مرکز در سایر شهرستانها درصورت استقبال راه‌اندازی شود.

وی، با اشاره به آخرین وضعیت رنگ بندی کرونایی استان نیز خاطرنشان کرد: در زمان حاضر چهار شهرستان زنجان، خرمدره، خدابنده و ابهر در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های طارم، ماهنشان، ایجرود و سلطانیه در وضعیت زرد قرار دارند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست