• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۴-۱۷
  • شناسه خبر: 23448

ثبت بیش از ۳۰۰۰ مورد حادثه آب در شهرهای زنجان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: در سه ماهه نخست امسال بیش از ۳۰۰۰ حادثه آب توسط این شرکت در شهرهای استان زنجان رفع شده است.

به گزارش «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: در سه ماهه نخست امسال بیش از ۳۰۰۰ حادثه آب توسط این شرکت در شهرهای استان زنجان رفع شده است.

علیرضا جزءقاسمی اظهار کرد: در سه ماهه نخست امسال بیش از ۳۰۰۰ مورد حادثه آب توسط این شرکت در شهرهای استان زنجان رفع شده است. بیشترین تعداد این حوادث به تفکیک نوع، به ترتیب در حوزه انشعابات، شبکه توزیع و خطوط انتقال رخ داده است.

وی افزود: تعداد حوادث آب در حوزه شهری و روستایی استان زنجان با ۱۲۷۰ مورد افزایش، امسال ۶۶ درصد رشد داشته است که این به دلیل اجرایی شدن دستورالعمل یکپارچه‌سازی شرکت آب و فاضلاب و افزایش تعداد حوادث در اقطار خط انتقال، شبکه توزیع و انشعابات بود که این آمار از نیمه دوم امسال قابل استناد و مقایسه است.

این مسئول ادامه داد: تعداد حوادث فاضلاب در شهرهای استان نیز در سه ماهه نخست امسال، ۱۴۲ فقره بود که بیشترین تعداد این حوادث مربوط به شهر زنجان است. از ابتدای امسال تاکنون ۶۷ فقره خسارت سایر ارگان‌ها به تاسیسات آب‌رسانی نیز به وقوع پیوسته است که شهرداری‌ها، پیمانکاران مربوط به ادارات و ارگان‌ها در صدر این لیست قرار دارند.

جزءقاسمی  با اشاره به رفع بیش از ۱۲۰۰ مورد حادثه آب در شهر زنجان طی سه ماهه اخیر، تصریح کرد: بیشترین تعداد حوادث آب در شهر زنجان طی خردادماه امسال رخ داده است. در رابطه با هدررفت آب نیز باید توجه داشت که هدررفت بخش روستایی ۴۳ درصد بوده که شامل ۲۸ درصد ظاهری و ۱۵ درصد واقعی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان خاطرنشان کرد: پارسال ۱۹۳۰ مورد انشعاب غیرمجاز آب در استان زنجان شناسایی شد که بیشتر این انشعابات غیرمجاز در روستاها است؛ چراکه کنتور آب ندارند و بی‌رویه از آب شرب برای دام و احشام استفاده می‌کنند. همچنین بیشترین تعداد انشعابات غیرمجاز مربوط به شهرهای زنجان، ابهر، طارم و قیدار است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست