• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۵-۰۲
  • شناسه خبر: 23498

پروژه سبزه‌میدان تا آخر سال‌جاری تمام می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به افتتاح پروژه سبزه‌میدان از خیابان زینبیه تا سبزه‌میدان قدیم گفت: کل پروژه تا آخر سال‌جاری تمام می‌شود.

به گزارش« پایگاه خبری -تحلیلی پیام ملّت» عباس راشاد اظهار کرد: جلسات متعددی درباره پروژه سبزه‌میدان با حضور شهردار و پیمانکار برگزار و تاکید شد که کار سرعت بگیرد، چرا که قرار بود، ۲۸ شهریور پروژه تحویل داده شود.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه در نتیجه تصمیمات اتخاذ شده در کمیسیون ماده ۵ تغییراتی در قرارداد ایجاد شده و همین امر موجب طولانی شدن پروسه ساخت شد، اضافه کرد: با این حال تاکید ما این بود که باید پروژه در سریع‌ترین زمان ممکن به پایان برسد.

وی با اشاره به اینکه اعتبار کافی برای سبزه میدان چه در سال گذشته و چه در سال جاری در نظر گرفته شده و پروژه از نظر اعتباری هیچ مشکلی ندارد، بیان کرد: اما با توجه به تغییرات اعمال شده قرار است که ضلع جنوبی پروژه در ۲۸ شهریور تحویل شود که این بخش از پروژه شامل افتتاح از خیابان زینبیه تا سبزه‌میدان است و مابقی نیز تا آخر سال افتتاح می‌شود.

راشاد درباره آخرین وضعیت پروژه پادگان نیزافزود: پل ارتباطی ضلع جنوبی و شمالی تمام شده است و دیوار داخل معبر شرقی و غربی و دیوار جنوبی تقریبا تمام شده است.

گفتنی است، طبق تصمیم شورای پنجم قرار شد که گستره سبزه‌میدان کمتر شده و اجرای این پروژه به شکل باغ ایرانی باشد، در نهایت پس از برگزاری سه بار مناقصه برای پروژه سبزه‌میدان و ایراداتی که سازمان بازرسی به آن وارد کرد، در بار سوم مناقصه از بین شرکت‌های «جهاد نصر اصفهان، جهاد نصر زنجان، اوکسین صنعت»، با توجه به شاخص‌های تعیین شده نخستین شرکت شرکت پیشگامان فن اندیش برنده مناقصه شد.

پس از سه بار برگزاری مناقصه، در حال حاضر پروژه سبزه‌میدان توسط شرکت «پیشگامان فن‌اندیش» در حال ساخت است.

 این پروژه به صورت میدان عمومی و باغ ایرانی اجرا خواهد شد و مساحت سبزه‌میدان کنونی حدود ۶.۵ هکتار است.

مبلغ قرارداد پیمانکار پروژه ۶۴ میلیارد تومان است و طبق تعهدات قرار است که این پروژه در مدت دو سال به پایان برسد، طبق قرارداد شهرداری با پیمانکار  برای هر ماه تاخیر در روند اجرای این طرح پیمانکار جریمه و به ازای هر ماه تاخیر، جریمه از قرار داد پیمانکار کسر خواهد شد./ فارس

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست