• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۸-۰۸
  • شناسه خبر: 24434

تدوین و دفاع از سند تحول حوزه هنری مبتنی بر زیست بوم فرهنگی استان زنجان

رییس حوزه هنری زنجان از تدوین سند تحول حوزه هنری استان زنجان و تایید و دفاع از آن خبر داد.

امیر نعمتی رییس حوزه هنری استان زنجان  در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: سند تحول حوزه هنری زنجان مبتنی بر زیست بوم فرهنگی استان است که با سیاست گذاری دوره تحول جدید در حوزه هنری کشور انجام شده است.

نعمتی گفت: این سند مبتنی بر سیاست گذاری ها و رسالت های حوزه هنری تدوین شده است  که بر مبنای همین سند اقدامات عملیاتی تعریف شده و انجام خواهد شد .

وی  با بیان اینکه هنری که در حوزه هنری مطرح است مبتنی بر گفتمان انقلاب اسلامی است و همه اینها در دیدگاه امامین انقلاب هست گفت: مهمترین آن ترسیمی از هنر دغدغه مند و مسئله مند و مبتنی بر آموزه های قرآن و معارف سلامی، راه هنرمندان شهید، ترسیمی از تاریخ جنگ و بازنمایی جلوه های عدالت و شرافت،‌جنگ فقر وغنا،هجمه دشمن و مقابله فعالانه در آن هست که محوریت کار ما است.

رییس حوزه هنری استان زنجان گفت: ماموریت های ما در نقشه تحولی جدید مبتنی بر ثبت تاریخ شفاهی از خاطرات جنگ و انقلاب ایجاد هنر و توسعه مخاطب هنر انقلاب و تقویت اندیشه ورزان و روزآمدی و مسئله مندی و بهره گیری از ظرفیت های بومی است  که برای هر کدام از اینها راهبرد داریم .

نعمتی افزود: این سند ۳ ساله است و براساس راهبردهای تعیین شده  اهداف کیفی و کمی آن بر اساس زیست بوم زنجان و طبق شرایط اقتصادی وفرهنگی و اجتماعی مشخص شده است.

وی گفت: چشم انداز این سند پرچم داری حوزه هنری زنجان در هنر عاشورایی و روایت گری هنری و انقلابی از فرهنگ عاشورایی در زنجان است که برای رسیدن به آن مطالعات متعددی داشته ایم که طبق آن سند تنظیم شد.

نعمتی افزود: اعضای کارگروه تدوین این سند شامل یک کارگروه ستادی از کارشناسان و افراد صاحب نظر در مرکز و در استان هم متشکل از ۵-۴ نفر از کارشناسان حوزه هنری و بیش از ۱۵ نفر هم افرادی که از آنها مشاوره گرفتیم و همچنین با  اساتید و صاحب نظران و فعالان فرهنگی و نویسندگان و هنرمندان  در جهت احصاء زیستئ بوم هنری زنجان، بیش از ۶۰ ساعت جلسات متعدد داشتیم.

امیبرنعمتی همچنین با اشاره به کنگره ۳۵۳۵ شهید  نیزگفت: ۴۰ عنوان برنامه وکار تولیدی در خصوص کنگره داشتیم از جمله تولید کتاب تاریخ شفاهی خانواده ها و رزمندگان و همسران شهدا  فیلم های مستند مجموعه مستند مادران آفتاب که زندگی مادران شهدای روستایی را روایت می کرد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست