• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۵-۰۲
  • شناسه خبر: 28381

افتتاح(پارک رز) اولین پارک بدون چمن کاری زنجان

ایجاد پارک های موضوعی و احداث پارک های بدون چمن کاری از سیاست های اصلی سازمان سیما منظر است.پارک رز به مساحت ۲هزار و ۸۰۰متر مربع در فاز اول افتتاح شد.در فاز دوم این پارک نیز ۱۶ گونه کشت خواهد شد و اولین و تنهاترین پارک ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» محمد فیلو رئیس سازمان سیما منظرو فضای سبز شهرداری زنجان در آئین افتتاح پارک ( رز) اظهار کرد:این سازمان برای اولین بار با تهیه فهرست بهای خدمات فضای سبز شهری و تهیه جدول زمانی، مکانی برای خدمات فضای سبز شهری احداث المان‌های زیستی در میدان اصلی شهر(سبزه میدان) را اجرا کرد.

فیلو گفت: سازمان با استقرار المان های مفهومی و با تهیه و تولید ۱۱۰هزار جعبه گل فصلی و تامین گلهای مناطق را انجام داده است و ۱۰۰هزار بوته گل دائمی و ۵ هزار بوته درختچه را تولید می کنیم.

فیلو با بیان اینکه تولید این میزان گل و درختچه بسیار مقرون به صرفه است گفت: این تولیدات بومی صرفه جویی ۵ تا ۷ میلیارد ریال را در برداشته است.

وی با بیان اینکه ایجاد پارک های موضوعی و احداث پارک های بدون چمن کاری از سیاست های اصلی سازمان سیما منظر است افزود: پارک رز به مساحت ۲هزار و ۸۰۰متر مربع در فاز اول تعریف شد و ۱۴ گونه در این فاز کاشته شده است.در فاز دوم این پارک نیز ۱۶ گونه کشت خواهد شد و اولین و تنهاترین پارک بدون چمن کاری و ظرافت خاصی طراحی شده است.

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری زنجان گفت: پارک رز تنها در عرض۲۵ روز و یک زمین بایر به کاشت گل رز اختصاص پیدا کرد.

فیلو از تکمیل ۸۰ درصدی آبیاری پارک بوران تا پائیز سال جاری خبر داد و گفت: اجرای برخی از طرح های سرمایه گذاری را در پارک های سطح شهر و جنگلی را در دستور کار داریم.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست