• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۵-۰۴
  • شناسه خبر: 28406

گلایه انسیه ابوبصیر از عدم حضور شهردار در جلسه علنی شورای شهر/ هنوز اقدامی برای تبدیل وضعیت نیروهای شهرداری انجام نشده است

ترک جلسه یا حضور نماینده یا حضور دونفری و یا سه نفری در شورا قابل قبول نیست.درست است که جناب شهردار تراکم کاری بالا و جلسات متعدد دارند، ولی در جلسات شورا که هفته ای یکبار به عنوان نماینده های مردم، طرح موضوع و یا طرح س ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» چهل و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان بدون حضور شهردار برگزار شد.منصور مرادلو رئیس شورای شهر زنجان با اشاره به آغاز ماه محرم اظهار کرد: بعد از دوسال که محدودیت های کرونا کاهش یافته شهرداری و شورای شهر خودش را مکلف می داند که شهر را آماده عزداری ماه محرم کنند.

مرادلو گفت: چند سالی که معابر شهر مشکل آسفالت داشت و مردم معترض وضعیت آسفالت بودند که در این مدت اخیر یک حرکت عظیم در جهت آسفالت معابر شهر انجام شد که جای تشکر دارد.

انسیه ابوبصیر عضوشورای شهر نیز در این جلسه گفت: طبق ماده ۴ قانون شورا همانطور که اعضای شورا حق تنفیذ حضور در جلسات را به نفر دیگری ندارند به نظر بنده شهردار هم حداقل هفته ای یکبار باید در جلسات حضور داشته باشد. ترک جلسه یا حضور نماینده یا حضور دونفری و یا سه نفری در شورا قابل قبول نیست. حداقل بعد از طی شش فت ماه ما انتظار داشتیم این برنامه روتین و منظم شود. در ست است که جناب شهردار تراکم کاری بالا و جلسات متعدد ودارند ولی وقتی اهم و مهم کنیم جلساتی که در شورا هفته ای یکبار به عنوان نماینده های مردم به طرح موضع و یا طرح سوال یا طرح مواردی می شود ملزم هستند شخصا حضور داشته باشند و پاسخگوی موارد باشند.

ابوبصیر با اشاره به تبدیل وضعیت نیروهای شهرداری اظهار کرد: بعد از یکسال انتظار برای تبدیل وضعیت نیروهای شهرداری چه نیروهای ایثارگران و چه نیروهای غیر سهمیه ای با نامه موکد برای اجرای قانون تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگری هنوز اقدامی نشده است .

وی افزود: شهردار محترم در گزارشی که به رسانه های داده بودند اعلام کردند که ۳۲۵ نفر از نیروهای سهمیه ایثارگری تبدیل وضعیت شده اند ولی کماکان این موضوع محقق نشده است و فقط ۱۶ نفر به شکل کج دارو و مریض با تبدیل وضعیت موقت به شکل کارگری دائم انجام گرفته است و مابقی در انتظار تعیین تکلیف وضعیتشان هستند.برای نیروهای غیر سهمیه ای نیز هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است.

ابوبصیر در خصوص انتصابات شهرداری نیز گفت: منطقه ۴ یکسال است که بدون شهردار است و جناب شهردار چه پاسخی در این خصوص دارند که قرار بود در این جلسه حضور داشته باشند که نمایده ایشان حضور دارند.

ابوالقاسم احمدی معاونت مالی و اقتصادی شهرداری زنجان در پاسخ به موارد مطرح شده اظهار کرد: در بین ۳۰ دستگاه استان، شهرداری  موفق ترین ارگان در زمینه تبدیل وضعیت نیروهای ایثار گر بود که آخرین تعداد تبدیل وضعیت ۱۰۳ نفر بودند که از این ۱۰۳ نفر، ۴۳ نفر مدرک دانشگاهی دارند و ۶۰ نفر نیز مدرک دیپلم و زیر دیپلم هستند.

احمدی با اشاره به اینکه در مصوبه اعلام شده است تمامی ایثار گران برای شرایط تبدیل باید وضعیت پستهای قبلی خود را حفظ کنند و  تحت عنوان متصدی خدمات عمومی و شغل فعلی را مشغول باشند تصریح کرد:  به همین دلیل حدود ۵ نفر از آن  ۴۳ نفر که دارای مدرک دانشگاهی بودند درخواست دادند که در بخش قانون کار بمانند.

احمدی تصریح کرد: دلیل اصلی این نفرات افزایش ۵۷ درصدی حقوق بود که بخشی از کارکنان دولت و کارمندان هستند و برای ۳۸ نفر باقی مانده نیز که دارای مدرک دانشگاهی بودند تبدیل وضعیشان را مکتوب کردیم و پستهای مرتبط با رشته آنها پیشنهاد شد.

وی ادامه داد: ۱۶۸ نفر نیروی دارای مدرک دانشگاهی در  بخش کارگری با عنوان شرکتی به شهرداری وارد شده است و دارند فعالیت می کنند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست