• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۶-۰۶
  • شناسه خبر: 28860

برای هر ۲۰۰ واحد مسکونی یک باب مدرسه باید احداث شود/اولین مدرسه سبز در زنجان افتتاح میشود

به ازای هر ۲۰۰واحد مسکونی یک باب مدرسه باید احداث شود که این موضوع در زنجان مورد توجه قرلر نگرفته و همینطور در شهرکهای اقماری جدیدالاحداث نیز به ساخت مدرسه بی توجهی شده است.

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت»حمیدرضا اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: احداث و مقاوم‌سازی مدارسی که قابلیت نوسازی دارد و نیز تجهیز و توسعه مدارس، از وظایف اداره نوسازی است.

اسلامی گفت: تا ابتدای مهر ۱۸ پروژه در قالب ۹۷ کلاس درس و ۱۱هزار و ۷۱۹ متر مربع فضای آموزشی تحویل آموزش و پرورش استان زنجان خواهد شد.

اسلامی گفت: در سال گذشته تعداد ۳۱ قرارداد برای احداث مدارس و سه استخر دانش‌آموزی در شهرستان‌های زنجان، ابهر و قیدار منعقد شده است.

وی افزود: به دلیل عدم تخصیص اعتبار ساخت استخر دانش آموزی متوقف و مسکوت مانده بود اما از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهور برای این پروژه، ادامه و تکمیل این پروژه انجام خواهد شد .

اسلامی با بیان اینکه ۱۴ پروژه استانی استاندارد سازی و تجهیز شده اند گفت: در طول سال گذشته ۱۳۳ کلاس درس تجهیز و ۸۴ باب مدرسه در استان و بیش از ۴۶۸ کلاس درس استانداردسازی شده است.

وی با بیان اینکه در استان زنجان در هیچ مدرسه دولتی از بخاری نفت‌سوز و گازسوز استفاده نمی‌شود و جمع‌آوری بخاری‌ها ذیل استانداردسازی مدارس صورت گرفته است گفت: در برخی روستاها و شهرها موتورخانه‌هایی وجود داشت که مصرف سوخت آن‌ها گازوئیل بوده و مشعل‌های آن‌ها تعویض، بهینه‌ و استانداردسازی شده است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان زنجان بیان کرد: سال گذشته استان زنجان به صورت آزمایشی در کشور برای ساخت مدرسه سبز انتخاب شد که در حال حاضر این مدرسه در شهرک نیک‌سازان با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت و ساز است و تلاش می‌شود این پروژه مهرماه سالجاری افتتاح شود.

وی بیان کرد: در مدرسه سبز طبق مبحث ۱۹ مقررات ملی، دیوارها، سقف و ستون‌ها از عایق حرارتی است واز سلول‌های خورشیدی برای تامین برق آن استفاده می‌شود و همچنین تفکیک زباله و بازیافت در این ندرسه آموزش و انجام خواهد شد.

 اسلامی با بیان اینکه سرانه آموزشی استاندارد هشت درصد است تصریح کرد: سرانه آموزشی استان ۶٫۲ درصد است درحالی‌ که متوسط کشور ۵٫۲ درصد است و در تلاش هستیم تا به عدد مطلوب هشت درصد برسیم.

وی در رابطه با پروژه‌های اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان عنوان کرد: ۱۲۰ پروژه در این اداره‌ کل در دست اجرا بوده که از این تعداد ۱۸ پروژه تا مهرماه به بهره‌برداری می‌رسد و ۱۰۲ پروژه نیز در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه ۴۲ پروژه از پروژه‌های اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان با مشارکت خیران انجام می‌شود، تصریح کرد: تعهدی که خیران برای مشارکت دادند ۳۰ تا ۵۰ درصد ساختمان‌هایی بوده که در آموزشگاه‌ها به بهره‌برداری خواهد رسید و بقیه تعهدات دولت است که پروژه‌ها را تکمیل کند.

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان در رابطه با تراکم دانش‌آموزی مدارس، گفت: استان زنجان ۱۴ منطقه آموزشی دارد که بالاترین تراکم دانش‌آموزی به ترتیب در ناحیه یک و دو زنجان، ابهر و قیدار بوده و کم‌ترین تراکم دانش‌آموزی نیز در شهرهای گرماب و ماهنشان است.

وی با اشاره به کمبود مدرسه به ویژه در شهرکهای اقماری گفت: متأسفانه در برخی از شهرک‌های اقماری شهر زنجان هیچ مدرسه‌ای وجود ندارد.طبق ماده ۱۸ شورای آموزش و پرورش، شرکت‌های که شهرک احداث می‌کنند باید فضاهای آموزشی، فرهنگی و دیگر مراکز را مد نظر داشته باشند که به آن توجهی نشده و همچنین به ازای احداث ۲۰۰ واحد مسکونی، شرکت‌های انبوه‌ساز، مکلف به احداث یک باب مدرسه هستند که این هم اتفاق نیفتاده است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست