• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۶-۰۷
  • شناسه خبر: 28891

اشتغال پایدار در گرو تولید است

در بعد اشتغالزایی حتما باید به این موضوع توجه داشته باشیم که اشتغال پایدار و با ثبات در کشور ایجاد کنیم این موضوع منوط به این است که اشتغال در گرو تولید باشدوگرنه در سالهای قبل برنامه های بسیاری اجرا شده است که پایدار ن ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» محمدهادی زاهدی‌وفا سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم افتتاح پروژه ملی استیل کورد در مجتمع تولیدی نخ تایر زنجان، اظهار کرد: امروز چرخهای پیشرفت کشور بر دوش کارگران و تولید کنندگان است و مدیریت کلان با دولت است و باید از هرگونه فضای تولید و پیشرفت حمایت کند.

زاهدی وفا با اشاره به تاکید مقام رهبری به حوز دانش بنیان در انتخاب شعار سال گفت: ضریب دانش بنیانی را باید در تولید بالاببریم و قدم‌های بلندتری برداریم وکلیه زنجیره های مفقوده صنعت که دارای توجیه اقتصادی است و یا دارای توجیه تولید کالاهای استراتژیک برای ما است در این فرصت بتوانیم تولید کنیم.

وی با تاکید بر ایجاد اشتغال پایدار و با ثبات گفت: در بعد اشتغالزایی باید توجه داشته باشیم که اشتغال پایدار و با ثبات ایجاد کنیم وگرنه در سالهای قبل برنامه های بسیاری اجرا شده است که پایدار نبوده است .

زاهدی وفا با بیان اینکه در بعد اشتغال زایی حتما باید به این موضوع توجه داشته باشیم که یک اشتغال پایدار و با ثبات در کشور ایجاد کنیم گفت: این موضوع منوط به این است که اشتغال در گرو تولید باشد وگرنه برنامه هایی در گذشته برای اشتغالزایی انجام و به تعبیر مقام معظم رهبری پول پاشی صورت گرفته است و آمارهایی نیز داده شده است اما این اشتغال ها پایدار نخواهد ماند .

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه شرایط کشور چه از نظر منطقه ای و چه از نظر جهانی این را می طلبد که ما بتوانیم یک اقتصاد پر قدرت و پر توان و قابل رقابت در سطح منطقه و جهان را بسازیم گفت: این مهم به دست نخواهد آمد مگر اینکه ما بتوانیم اقتصاد را بر قله های بلند دانش استوار کنیم .

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت : در این وزارتخانه برای آمارها و گزارش هایی که از سطح استان ها و بخش های مختلف می رسد سامانه رصد ایجاد شده است و مسئولان بخش های مختلف آمارهای اشتغال و سرمایه را ثبت و وزارت خانه نیز وظیفه رصد و پایش این آمارها را دارد تا مطمئن شد بودجه هایی که برای اشتغال تخصیص می یابد ثمر بخش بوده است و این، نظارت مسئولان به خصوص استانداران را می طلبد.

وی با بیان اینکه در حوزه تولید کارهای بسیاری انجام شده اما راه فته هم زیاد است گفت: مسولین و کارگران این مجموعه باید شرایطی را فراهم کنند که تا ماه های اینده شاهد افتتاح طرحهای بعدی در این مجموعه باشیم .

زاهدی وفا گفت: در ابتدا شنسده می شد که ۳۰درصد ظرفیت تولید در کشور خالی است اما اگر از ظرفیتهای موجود استفاده کنیم می توانیم رشد اقتصاد را به ۸ درصد برسانیم .

سرپرست وزارت کار،رفاه،تعاون و اموراجتماعی با بیان اینکه یکی از حوزه های آموزش های فنی و حرفه ای، هم افزایی بین آموزش های فنی و حرفه ای و نیازهای تولیدی کشور است گفت: در ابتدا در مجموعه شستا ودر مرحله دوم هم افزایی آموزش برای تولید در کشور مورد تاکید است که بتوانیم برای تولید کشور و ارتقای نیروهای انسانی ،بتوانیم شناسنامه آموزشی و مهارتی برای زیرمجموعه کارخانجات داشته باشیم.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست