• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۶-۰۹
  • شناسه خبر: 28930

ثبت نام در سامانه شناسایی افراد با فقر مطلق فعلا ادامه دارد/ سهم زنجان ۱۳ هزار نفر

از ابتدای سال با هدف رفع فقر مطلق، براساس دستور رییس جمهورسامانه شناسایی افراد با فقر مطلق راه اندازی شد و طبق آن افرادی که دچار فقر در تامین پوشاک خوراک و مسکن هستند شناسایی می شوند. ثبت نام در این سامانه فعلا ادامه دار ...

سجاد اجاقلو معاون اجتماعی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهارکرد: از ابتدای سال با هدف رفع فقر مطلق، طی تفاهم نامه ای میان وزارت کشور و وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی و براساس دستور رییس جمهورسامانه شناسایی افراد با فقر مطلق راه اندازی شد و طبق آن افرادی که دچار فقر در تامین پوشاک خوراک و مسکن هستند شناسایی می شوند.

اجاقلو با بیان اینکه در همین راستا جلسات متعددی با دستگاه های ذیربط و حمایتی ازجمله بهزیستی و کمیته امداد و مراکز و موسسات خیریه برگزار شده و کمیت های کارشناسی هم تشکیل شد گفت: سامانه (حامی)برای شناسایی افراد واجد شرایط (دارای فقر در تامین خوراک، پوشاک و مسکن) راه اندازی شد.

وی افزود: با توجه به اینکه بخش زیادی از محرومین در روستاها ساکن هستند و دهیاران بهتر می توانند این افراد را شناسایی کنند جلساتی نیز برای توجیه دهیاران برگزار شد که با همکاری آنها، این افراد شناسایی و هدایت می شوند که در سامانه ثبت نام کنند و برای شهرستانها هم معاونت های اجتماعی با هماهنگی فرمانداران و موسسات خیریه و نیکوکاری شناسایی و ثبت نام افراد واجد شرایط انجام می شود.

اجاقلو با بیان اینکه سامانه شناسایی افراد با فقر مطلق برای ۱میلیون نفر در کل کشور هدفگذاری شده است گفت: برای استان زنجان ۱۳ هزار نفر پیش بینی شده است که طبیعتا استانهایی که محرومیت بیشتری دارند سهم بیشتری هم در ثبت نام خواهند داشت .

معاون اجتماعی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در خصوص راستی آزمایی افراد نیز گفت: بعد از اتمام ثبت نام وزارت رفاه اطلاعات را براساس بانک اطلاعات رفاه ایرانیان راستی آزمایی می کند و بعد از بررسی برای این افراد حقوق در نظر گرفته خواهد شد ولی مبلغ آن هنوز معلوم نیست.

وی افزود: ثبت نام در این سامانه فعلا ادامه دارد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست