• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۱-۲۰
  • شناسه خبر: 31992

۴ پایگاه امداد و نجان در زنجان کم داریم/ بیش از۷۰ درصد نیروهای مرکز توانبخشی هلال احمر بازنشسته شده اند

در در حال حاضر در استان زنجان حداقل ۴ پایگاه امداد و نجات کم داریم و در ۴ نقطه ازجمله جاده زنجان -تبریز، زنجان- بیجار، زنجان -دندی و قیدار -کردستان نیازمند احداث ساختمان امداد و نجات هستیم.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت»مراسم تودیع و معارفه مدیر کل جمعیت هلال احمر زنجان برگزار شد و طی آن سید قاسم موسوی تودیع و حکمت هاشمی به عنوان مدیر جدید هلتال احمر استان زنجان معرفی شد.

سید قاسم موسوی در این مراسم با بیان اینکه جمعیت هلال احمر پتانسیل های فراوانی دارد که در زنجان نتوانستیم به بسیاری از این پتانسیل ها بپردازیم گفت: در حوزه امداد و نجات که یکی از اصلی ترین بخش های هلال احمر و از وظایف حاکمیتی است در حال حاضر در استان زنجان حداقل ۴ پایگاه امداد و نجات کم داریم.

موسوی گفت: حداقل در ۴ نقطه ازجمله جاده زنجان -تبریز، زنجان- بیجار، زنجان -دندی و قیدار -کردستان نیازمند احداث ساختمان امداد و نجات هستیم.

وی افزود: در حوزه امداد و نجات با بازنشستگی همکاارنی با کوله باریاز تجربه امدادی مواجه شدیم و نزدیک به ۳۰ درصد از ۱۵۰ نفر نیرو بازنشسته شدند که نیروهای حجمی و شرکتی نمیتواند جایگزین آنها باشند.

موسوی با بیان اینکه امدادگران داوطلب سنگ بنای امداد و نجات هستند که در همه صحنه های مورد نیاز همراه ما بودند گفت: بیش از ۵۰۰ نفر از داطلبان آماده به کار هستند ودر سامانه های امداد و نجات فعالیت دارند که امسال سعی کردیم دغدغه معیشتی امدادگران را نداشته باشیم .
وی با بیان اینکه موضوع مهم بعدی در هلال احمر آموزش است که کمتر از امداد و نجات هم نیست گفت: هرچقدر امدادگران ما به دوره های بروز و تخصصی مسلط باشند امداد رسانی های ما هم در سطح مطلوب دنیا خواهد بود.ضمن اینکه آموزش امداد و نجات هیچ متولی دیگری جز هلال احمر نداردـ

سید قاسم موسوی با اشاره به اینکه در حوزه درمان و توانبخشی هلال احمر که مطالبه جانبازان و خانواده های دارای افراد معلول است گفت: باید کمک کرد مرکز توانبخشی هلال احمر زنجان تعطیل نشود چون بالای ۷۰درصد نیروهای مرکز توانبخشی بازنشسته شدند. مرکز خدابنده فعال است ولی خرمدره و طارم که به دلیل نبود مسئول فنی تعطیل است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست