• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۷-۰۳
  • شناسه خبر: 34751

تصمیمات کمیسیون تلفیق در برنامه هفتم توسعه، دست کارفرمایان را برای انجام هر کاری باز خواهد گذاشت/ اشتغال مجدد بازنشستگان در کارگاه‌ها مغایر با قوانین و مقررات است

تصمیمات کمیسیون تلفیق در برنامه هفتم توسعه نشان دهنده بی‌اطلاعی و کم‌سوادی نمایندگان مجلس از اوضاع معیشتی جامعه کارگری است و علنا دست کارفرمایان را برای انجام هر کاری باز خواهد گذاشت. متاسفانه شاهد تصمیمی بسیار خام و ناپ ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اصغر نجاری دبیر اجرایی خانه کارگر زنجان درواکنش به توجه به وضعیت معیشت کارگران در برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: تصمیمات کمیسیون تلفیق در برنامه هفتم توسعه، علنا دست کارفرمایان را برای انجام هر کاری باز خواهد گذاشت

️نجاری گفت: تصمیمات کمیسیون تلفیق در برنامه هفتم توسعه نشان دهنده بی‌اطلاعی و کم‌سوادی نمایندگان مجلس از اوضاع معیشتی جامعه کارگری است.

️وی افزود: هم اکنون نیز با وجود قانون کار، در حق جامعه کارگری اجحاف و ظلم فراوانی می‌شود؛ آنگاه در وضعیت اشتغال فعلی، متاسفانه شاهد تصمیمی نابخردانه و بسیار خام و ناپخته‌ای از ناحیه کمیسیون تلفیق هستیم.

️دبیر خانه کارگر زنجان با بیان اینکه با این وضعیت علنا دست کارفرمایان را برای انجام هر کاری باز گذاشته‌اند گفت: انتظار داریم که در صحن علنی مجلس، دیگر نمایندگان به عمق فاجعه پی ببرند و این اشتباه اعضای کمیسیون تلفیق را اصلاح کنند.

وی همچنین در خصوص بهت کارگیری بازنشستگان نیز گفت: در حال حاضر که رفع مشکل بیکاری به اولویت‌های اول همه مسئولان تبدیل شده است، باید با تصویب قوانینی از بکارگیری مجدد بازنشستگان پس از رسیدن به سن بازنشستگی جلوگیری کرد، زیرا سالانه به تعداد افراد جویای کار به ویژه در قشر تحصیلکرده جامعه افزوده شده و این موضوع معضل بزرگی برای مسئولان محسوب می‌شود.

نجاری گفت: اشتغال مجدد بازنشستگان و فعالیت آنها در کارگاه‌ها مغایر با قوانین و مقررات است زیرا فرصت‌های شغلی موجود را از جوانان جویای کار می‌گیرد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست