• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۸-۰۳
  • شناسه خبر: 35348

۱۰۱ میلیارد تومان اعتباردر صندوق کارآفرینی استان زنجان منتظر ارائه طرح های اشتغال/ نظام بانکی به جای ۸۰ درصد فقط ۴ و نیم درصد تسهیلاتش را به کسب و کارهای خرد پرداخت کرده است

نظام بانکی به جای ۸۰ درصد فقط ۴ و نیم درصد تسهیلات را در اختیار طرح‌های خرد،کوچک و متوسط قرار داده است .

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» نعمت الله رضایی مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در کارگروه اشتغال استان زنجان با بیان اینکه حمایت از طرح ها و کسب و کارهای کوچک بخش قابل توجهی از اقتصاد کشورهای مختلف را به خود اختصاص داده است گفت: ایجاد اشتغال با سرمایه گذاری کم، انعطاف پذیری در برابر تغییرات بازار، رقابت پذیری، تمرکز زدایی، توسعه مناطق کم برخوردار و توانایی در تولید کالاهای مورد نیاز شرکت ها و واحدهای بزرگ از مزیت های کسب و کارهای کوچک و متوسط است.

رضایی گفت: محدودیت دسترسی به منابع تامین مالی از جمله چالش های پیش روی کسب و کارهای کوچک و متوسط ع است و همینطور ضعف در شناخت بازار، فرصت های سرمایه گذاری و برخی مهارت ها از دیگر چالش‌های کسب و کارهای کوچک و متوسط در کشور است.

وی افزود: صندوق کارآفرینی امید ، یک نهاد و موسسه عمومی غیر دولتی است و از منابع دولت استفاده نمی کند.

رضایی با بیان اینکه اولویت پرداخت تسهیلات این صندوق، مناطق روستایی و محروم در راستای توانمندسازی و تکمیل زنجیره تولید و اجرای طرح‌های کوچک و متوسط است گفت: نظام بانکی به جای ۸۰ درصد فقط ۴ و نیم درصد تسهیلات را در اختیار طرح‌های خرد،کوچک و متوسط قرار داده است .

وی بااشاره به اینکه در کشور نرخ بیکاری از ۸٫۲ به ۷٫۹ درصد رسیده است گفت: صندوق کار آفرینی امید زنجان می تواند زمینه ۱۰ درصد ایجاد شغل از این میزان بیکاری را در استان فراهم کند.

رضایی همچنین با اشاره به طرح هر روستا یک محصول و روستای بدون بیکار عنوان کرد : با توجه به اینکه هر روستایی ممکن است محصولات خاص خودش راداشته باشد ایجاد زمینه سرمایه گذاری روی محصولات روستایی و ایجاد اشتغال ارائه تسهیلات صورت می گیرد.

وی گفت: زنان ۲۲ درصد از تسهیلات صندوق کارآفرینی را درریافت کرده اند.

رضایی همچنین گفت: امسال در استان زنجان ۱۰۱ میلیارد تومان منابع داریم که منتظریم با ارائه طرح های اشتغال در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

خبرنگار-سمیه مصطفوی

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست