• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۸-۰۷
  • شناسه خبر: 35390

شهر زنجان امکان افزایش محدوده را دارد/  بهترین نقطه برای توسعه شهری غرب شهر زنجان است

شهر زنجان امکان افزایش محدوده را دارد و بهترین نقطه برای توسعه شهری نیز غرب شهر زنجان است که تمام امتیازات از جمله فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی و صنایع هایتک را دارد و نقطه خوبی برای توسعه شهر است.

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» محسن افشارچی در کارگروه امور زیربنایی استان زنجان اظهار کرد: ما با یک واقعیت روبرو هستیم آن هم نیاز افراد مختلف جامعه  به مسکن است و  یکی از ابزارهای کنترل مسکن هم افزایش عرضه است.

افشارچی گفت: کنترل تورم هم بخشی به عهده حاکمیت است که باید  با ابزارهای علمی آن را انجام دهد.

وی افزود: زمین در بخش های مختلف شهر در اختیار حاکمیت نیست که بتواند افزایش عرضه مسکن داشته باشد به همین خاطر باید از امکانات خودش عرضه مسکن را ممکن کند، مثل اضافه شدن گلشهر به محدوده شهر در دهه ۷۰ که ۷۰هکتار به محدوده شهر اضافه شد و بخشی از مشکلات ما حل شد.

افشارچی با بیان اینکه وظیفه ما به عنوان مسئولین مجموعه حاکمیتی این است که از ابزارهایی که در اختیار داریم برای ایجاد شرایط بهتری در تهیه مسکن مردم استفاده کنیم گفت: مصلحت بالادستی هم وجود دارد و نسبت به این مصلحت بالادستی باید تدابیر لازم را در نظر بگیریم.

وی با بیان اینکه سادترین راه این است که صورت مسئله را پاک کنیم و بگوییم امکان حل مشکل نیست گفت:شهر زنجان امکان افزایش محدوده را دارد و بهترین نقطه برای توسعه شهری نیز غرب شهر زنجان است که تمام امتیازات از جمله فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی و صنایع هایتک را دارد و نقطه خوبی برای توسعه شهر است.

استاندار زنجان گفت: ما انتخاب زیادی برای حل مشکل مسکن نداریم، باید مصلحت بالادستی را در نظر بگیریم. نمی توانیم بنشینیم و بگوییم  قیمت مسکن بالا است.

افشارچی افزود: شهر زنجان در حال حاضر حدود ۵۵۰ هزار نفر جمعیت دارد، از سال ۷۵ تا ۱۴۰۰، سی سال گذشته که بعد از ۳۰سال باید بازنگری صورت بگیرد و  برای مسکن جوانان فکری بشود.

وی گفت:  الان متقاضیان مسکن در بین ۳۰تا ۴۰سال هستند در حالی که باید زیر ۳۰سال این امکان را فراهم کنیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه بالاخره باید تصمیمی در این خصوص بگیریم گفت: در غرب زنجان این امکان را داریم چون قابلیت لازم برای توسعه شهری را دارد  و  این مسیر میتواند فرصت ایجاد کند.

افشارچی گفت: وظیفه ما این است که خودمان را به زحمت بیندازیم. مدیریت سرایداری نیست که آن را تحویل بگیریم و همانگونه هم تحویل دهیم.  الحاق زمین در غرب  یک امکان مهم و نیاز مبرم است و هم کشور در حل موضوع مسکن روی آن حساب کرده  و هم برای ما در توسعه شهر مهم هست.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست