• تاریخ: ۱۴۰۲-۱۱-۱۰
  • شناسه خبر: 36910

شناخت اعضای هئیت دولت با مشکلات استانها از دستاوردهای سفر رئیس جمهور است/ سد مشمپا برای تامین آب زنجان حیاتی است/ مشارکت مردم در انتخابات فشار بر کشور را کمتر خواهد کرد

هیچکس به اندازه استانداران ارزش سفر بالاترین مقام اجرایی کشور به استان ها را نمی داند، دلیلش هم این است که کارهایی که در استانها انجام میشود با مشکلاتی مواجه است که اعضای ستادی دولت در بالادست ممکن است از آن اطلاع نداشت ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» محسن افشارچی، استاندار زنجان در نشست خبری با موضوع تبیین دستاوردهای سفر رییس جمهوری به استان اظهار کرد: هیچکس به اندازه استانداران ارزش سفر بالاترین مقام اجرایی کشور به استان ها را نمی داند، دلیلش هم این است که کارهایی که در استانها انجام میشود با مشکلاتی مواجه است که اعضای ستادی دولت در بالادست ممکن است از آن اطلاع نداشته باشند و در سفر ربیس جمهور به استان ها این مشکلات مطرح میشود و کل اعضای ستادی دولت با مشکلات آشنا می شوند.

افشارچی گفت: یکی دیگر از برکات سفر رئیس جمهوری به استان ها این است که رقابت مثبتی بین استانداران ایجاد می شود.

وی افزود: مصادف شدن سفر رییس جمهور به زنجان با حادثه کرمان باعث تغییر برنامه ریزی برای سفر دو روزه رییس جمهوری به زنجان شد و همینطور همزمانی با اجلاس سراسری نماز سفر ایشان را فشرده تر کرد ولی در کل آورده سفر برای استان خوب بود.

استاندار زنجان گفت: تصمیم بر این شد که برخلاف سفر قبلی این سفر برنامه محور باشد که براساس آن دو برنامه مهم استان مثل آب و راه سازی در برنامه سفر گنجانده شد و حدود ۵٠ درصد به این دو موضوع اختصاص داده شد.

وی در در پاسخ به این سوال که سهم بخش کشاورزی در سفر رییس جمهور به زنجان چه بود نیز با بیان اینکه ما اقداماتی به نام اقدامات زیربنایی داریم که آب و راه هم از آن دسته است گفت: اگر آب نباشد کشاورزی هم نخواهیم داشت و اگر راه هم نباشد دسترسی به زمین کشاورزی نداریم. در همه جای دنیا انجام امور زیربنایی به عهده دولت است و امور دیگر مربوط به سرمایه گذاری است که بخش خصوصی می تواند آن را انجام دهد.البته  در کشاورزی هم اقدامات خوبی انجام شده از جمله تمرکز بر آوردن سرمایه گذار در این بخش و تغییر و تعریف الگوی کشت در شهرستان ها در حال انجام است.

وی همچنین با اشاره به محدودیت منابع آبی و اقدامات صورت گرفته برای تکمیل پروژه‌های سدسازی نیز گفت: با توجه به نیاز آبی بخش کشاورزی شهرستان طارم در سال های گذشته از محل سد آیدوغموش شهرستان میانه استان آذربایجان شرقی تامین می شد که امسال با توجه به محدودیت منابع آبی اعلام شد که امکان تخصیص آب از این سد برای طارم وجود ندارد. در حال حاضر با توجه به پیگیری ‌های صورت گرفته در سفر اخیر ریاست جمهوری از محل سد شهریار استان آذربایجان شرقی ۲۰ میلیون مترمکعب برای سال آینده (برای شهرستان طارم استان زنجان) درنظر گرفته شد.

افشارچی با بیان اینکه مشکل سد مشمپا که ازسال ۱۴۰۰ متوقف شده بود نیز حل شده است گفت: سد مشمپا برای آب زنجان حیاتی است و به وِیژه برای تامین آب در خدابنده به آن نیاز داریم .

وی با اشاره به سرماه گذاری در حوزه معدن نیز گفت: در حوزه معدن ثروت زیادی داریم و لزومی ندارد وقتی صحبت از معدن می کنیم همه فکر کنند که مسائل زیست محیطی را زیرپا می گذاریم و این هم به معنی نیست که امکان تولید ثروت برای استان را از دست بدهیم.

استاندار زنجان درپاسخ به انتقاداتی راجع به فرمانداران شهرستان ها نیز گفت: در حال ارزیابی فرمانداران هستیم ولی تا انتخابات هیچکدام از فرمانداران تغییر نخواهند کرد.

افشارچی در خصوص انتخابات پیش رو نیز با اشاره به اینکه در کشور ما دموکراسی از این جهت مخصوص به خود ما و منحصر است که از نوع دموکراسی متکثر است یعنی هر فردی امکان رفتن به بالاترین پارلمان کشور را دارد بدون آنکه لزوماً وابسته به حزب خاصی باشد.

وی افزود: در کشورهای دیگر که دموکراسی حزبی دارند، این حزب است که افراد را برای گرفتن پارلمان هدایت و حمایت می کند که این مدل ممکن است محاسنی داشته باشد ولی باعث دیکتاتوری احزاب نیز می شود و همینطور امکان اینکه کسی غیر وابسته به آن احزاب، وارد و پارلمان ها و نهادهای تصمیم گیر شود وجود نخواهد داشت.

استاندار زنجان با بیان اینکه اما در کشور ما این مزیت وجود دارد که هر فردی این امکان را دارد که کاندیدا و بتواند بخشی از قدرت شود بدون اینکه وابسته به حزب و گروه خاصی باشد گفت: حتی در رد صلاحیت ها هم این فرد است مورد مداقه قرار می گیرد بنابراین مردم هم حس خوبی دارند که فردی را انتخاب می کنند که پروده حزبی نیست و می تواند به عنوان انتخاب افراد و نماینده آنها باشد و همه ما باید به سمتی برویم که در این خصوص ایجاد موجی کنیم که یان مدل خاص را داریم و این دموکراسی متکثر بسیار انگیزه دهنده است.

وی گفت: به تجریه برای ما ثابت شده است اصلی ترین اتفاقی که باعث می شود فشار به کشور و نظام بیشتر یا کمتر شود حضورمردم در پای صندوق های رای است. اگر درصد حضور مردم را بالا ببریم مطمئن باشیم که در ۶ ماه آینده و فشارهایی که بر کشور هست کمتر خواهد شد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست