• تاریخ: ۱۴۰۲-۱۱-۱۱
  • شناسه خبر: 36944

۵۲۸ مرکز، طرف قرارداد با بیمه سلامت استان زنجان/ پوشش بیمه ای پنج دهک اول رایگان است

در حال حاضر بیش از ۸۱ درصد بیمه شدگان بیمه سلامت استان حق سرانه ای پرداخت نمی کنند که این موضوع، مددجویان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، دهک های یک تا پنجم درآمدی و همچنین روستاییان را شامل می شود .

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» سعید کرمی، مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان در نشست خبری اظهار کرد: بیمه سلامت با پوشش ۵۰ درصدی بیمه شدگان استان فعالیت می کند همچنین در استان زنجان ۵۲۸ مرکز طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند.

کرمی گفت: پوشش درمانی دانشجویان اتباع خارجی نیز برعهده بیمه سلامت گذاشته شده که در این راستا از دانشگاه های آزاد و علوم پزشکی و تحصیلات تکمیل خواسته شده تا دانشجویان اتباع خارجی برای پوشش بیمه ای معرفی کنند.

وی در خصوص بیمه روستاییان نیز گفت: امکان تمدید بیمه سلامت بیمه شدگان روستایی از طریق سامانه فراهم شده که باعث افزایش دسترسی بیمه شدگان در تمدید و افزایش عائله شده است.

سعید کرمی با بیان اینکه سامانه حمایت در ارتباط به پاسخگویی به افرادی که  نسبت به دهک بندی خود معترض بودند نیز راه اندازی شده است گفت: با ایجاد این سامانه نیازی به پیگری موردی نیست و با درج مشخصات در سامانه حمایت، افراد می توانند اعتراض خود را ثبت کنند که در کمتر از یک ماه به آن رسیدگی می شود.

مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان افزود: در راستای افزایش پوشش بیمه ای، افراد در پنج دهک اول بصورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت هستند و در دهک ۶ تا ۹ نیز با تحت پوشش ۵۰ تا ۸۰ درصدی خواهند بود.

وی با اشاره به رایگان شدن حق سرانه برای بیماران صعب العلاج نیز گفت: بر همین اساس بیماران صعب العلاج و خاص که از شهریور ۱۴۰۱ مورد حمایت بودند در ماه های گذشته تحت حمایت و پوشش بیشتری قرار گرفتند.

کرمی افزود: هم اکنون افراد مبتلا به ۵۰ نوع بیماری خاص و صعب العلاج به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت هستند .

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد خدمات درمان ناباروری در بخش های دولتی و ۹۰ درصد تعرفه مراکز درمانی عمومی غير دولتی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند گفت: یکی از اتفاقات خوب در سال های اخیر ، پوشش خدمات ناباروری توسط بیمه های پایه بوده است‌ که این خدمات برای گروه‌های هدف از اواخر سال ۱۴۰۱ تحت پوشش سازمان بیمه سلامت قرار گرفت.

کرمی افزود: ۶۳ قلم دارو، ۵۶ قلم آزمایش، هشت خدمت تصویربرداری ۲۸ قلم تجهیزات و لوازم مصرفی و همچنین ۲۵ کد خدمت ناباروری تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: در حال حاضر بیش از ۸۱ درصد بیمه شدگان بیمه سلامت استان حق سرانه ای پرداخت نمی کنند که این موضوع، مددجویان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، دهک های یک تا پنجم درآمدی و همچنین روستاییان را شامل می شود .

وی در خصوص پرداخت تسهیلات بانکی به بیماران خاص وصعب العلاج نیز گفت: در سال گذشته بیش  از ۲ هزار نفر از تسهیلات قرض الحسنه با باز پرداخت ۵ ساله بهره مند شدند که متاسفانه در سال جاری محقق نشده و به عنوان مطالبه استانی برای سال آتی در نظرگرفته شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان همچنین گفت: تعهد پاداش اهدای کلیه توسط بیمه سلامت از ۴۰ میلیون به ۵۸ میلیون افزایش یافته است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست