• تاریخ: ۱۴۰۲-۱۱-۲۱
  • شناسه خبر: 37070

۲۶۷ نفر در حوزه های چهارگانه استان زنجان برای انتخابات مجلس تایید صلاحیت شدند

مجموعا ۲۶۷نفر از مجموع ۳۷۵ نفر ثبت نامی در حوزه های چهارگانه استان زنجان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت شدند.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت»  ابوالفضل رفیعی،  رییس ستاد انتخابات استان زنجان در نشست خبری با رسانه های استان اظهار کرد:   یک نفر از داوطلبان انتخابات خبرگان در زنجان تایید صلاحیت شد و یک نفر دیگر نیز  از حوزه انتخابی قم به زنجان انتقال یافت.  بنابراین انتخابات مجلس خبرگان در زنجان با دو داوطلب،  همزمان با انتخابات مجلس برگزار خواهد شد.

رفیعی گفت:  تبلیغات انتخابات مجلس خبرگان از ۲۵بهمن آغاز و تا ۸ صبح روز ۱٠  اسفند،  به مدت ۱۵ روز خواهد بود.

وی افزود:  امکان تغییر حوزه انتخابیه هم نهایتا  تا ۲۲بهمن وجود دارد.

رفیعی با بیان اینکه در انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز مجموعا ۲۶۷نفر از مجموع ۳۷۵ نفر ثبت نامی در حوزه های چهارگانه استان زنجان  تایید   صلاحیت شدند گفت:  ۷۱ درصد ثبت نام کنندگان تایید صلاحیت شدند.

وی افزود:  از این تعداد ۲۳۹ مرد و ۲۸نفر زن هستند.

رییس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: از مجموع تایید صلاحیت شدگان در استان ۱۵۲نفر از حوزه انتخابی  زنجان و طارم هستند که ۱۳۶ مرد و ۱۶نفر زن هستند. بنابراین برای هرکدام از دو کرسی مجلس در حوزه انتخابی زنجان و طارم ۷۶نفر رقابت خواهند کرد.

وی افزود:  از مجموع ثبت نام کنندگان برای مجلس شورای اسلامی  در استان زنجان،  ۶ نفر به دلیل انصراف  و  ۸ نفر به دلیل عدم وجود شرایط،  ۶۴ نفر به دلیل عدم تایید صلاحیت و ۱۱نفر به دلیل عدم احراز شرایط از مجموع تعداد ثبت نام کنندگان حذف شدند.

ابوالفضل رفیعی با بیان اینکه در حوزه های انتخابیه ابهر،  خرمدره و سلطانیه ۴۲نفر (۴۵نفر مرد و ۷نفر زن) تایید صلاحیت شده اند گفت:  در حوزه ماهنشان و ایجرود ۴۶نفر (۴۲نفر مرد و ۲نفر زن) و حوزه انتخابی خدابنده ۲۷نفر (۲۴نفر مرد و ۳نفر زن) تایید صلاحیت شدند و به رقابت خواهند پرداخت.

رییس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: 
داوطلبان می توانند تا ۲۳ بهمن اعتراض خود را  در سامانه ثبت اعتراضات ثبت  کنند.

رفیعی افزود:  مهلت تبلیغات داوطلبان نمایندگی مجلس از ۱۲شب  ۸ اسفند آغاز و ۸صبح ۱٠ اسفند پایان خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه  در استان زنجان،  ۴کانال تلویزیونی توسط صداوسیما برای ارائه برنامه های تلویزیونی داوطلبان ایجاد شده است گفت:  تا کنون در حوزه زنجان و طارم ۴۹ نفر،  ابهر،  سلطانیه و خرمدره ۱۲ نفر،  خدابنده ۱۸ نفر،  ماهنشان و ایجرود ۱۴نفر (مجموعا۹۳نفر)  برای تبلیغات تلویزیونی ثبت نام کرده اند.

رییس ستاد انتخابات استان زنجان  گفت:  ۷۷۲ شعبه برای اخذ رای در استان زنجان نهایی شده است. 

وی افزود:  ۴۵۷شعبه ثابت و ۳۱۵ شعبه سیار  در ۱هزار و ۴۳۸ نقطه در استان برای اخذ رای در نظر گرفته شده است.

وی همچنین تعداد عوامل اجرایی در استان زنحان در انتخابات پیش رو را ۱۱هزار نفر اعلام کرد و گفت: تعداد رای اولی ها نیز حدود ۴۹هزار نفر است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست