• تاریخ: ۱۴۰۳-۰۱-۳۰
  • شناسه خبر: 37790

نارضایتی مردم از دریافت مبلغ مازاد در طرح فجرانه/ کسانی که پول کافی برای پرداخت به فروشگاهها ندارند، قید این اعتبار را می زنند

گرچه این طرح برای تامین اقلام پروتئینی و کالری موردنیاز خانوار محسوب می شود، اما برخی سرپرستان خانوار نسبت به اینکه معادل اعتبار هر عضو خانواده شان باید مبلغی هم توسط آنها پرداخت شود، نارضایی هستند و این را خلاف عدالت م ...

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» طرح فجرانه یا کالابرگ الکترونیکی درحال سومین و آخرین مرحله اش از ۲۰ فروردین آغاز شده که برخی شهروندان نسبت به اجباری بودن پرداخت مبلغ مازاد از جیب شان جهت برخورداری از این اعتبار گلایه مند هستند.

گرچه این طرح برای تامین اقلام پروتئینی موردنیاز خانوار محسوب می شود، اما برخی سرپرستان خانوار نسبت به اینکه معادل اعتبار هر عضو خانواده شان باید مبلغی هم توسط آنها پرداخت شود، نارضایی هستند و این را خلاف عدالت می دانند.

به گفته برخی از شهروندان زنجانی ، این طرح بیشتر برای حمایت از پولدارها است نه قشری که توان خرید مایحتاج خودش را ندارد و این عین بی عدالتی است چون کسانی که پول کافی برای پرداخت به فروشگاهها را نداشته باشند، قید این اعتبار را می زنند و دولت با این کار فقط کسانی که توان خرید دارند را حمایت می کند. مهم این بود که همه بتوانند معادل اعتبار ۲۲۰ هزار تومانی هرعضو خانواده شان، از کالابرگ الکترونیکی فجرانه استفاده کنند.

به گفته مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، این استان جزء جزو پنج استان برتر در اجرای طرح فجرانه است.در حال حاضر مرحله سوم طرح فجرانه در سراسر کشور آغاز شده است و تا ۱۸ اردیبهشت ماه ادامه داد.

طیب جعفری با بیان اینکه طی ماه های بهمن و اسفند میانگین کشوری استقبال مشمولان از طرح فجرانه کالا برگ الکترونیکی ۸۳ درصد و  در استان زنجان  ۹۳ درصد است گفت:همه خانوار دهک های اول تا هفتم، ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال اعتبار برای خرید ۱۱ قلم کالا برگی دریافت می کنند.

در این طرح یک سبد ۱۱ قلمی برای تامین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامینهای لازم برای هر فرد با قیمتهای مبنای سال ۱۴۰۱ انتخاب شده است. اعتبار جدید ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریالی علاوه بر یارانه فعلی است و خانوار یارانه بگیر به صورت مجزا یارانه نقدی خود را به صورت ماهانه دریافت خواهند کرد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست