• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۱-۱۹
  • شناسه خبر: 3929

توسعه صنعتی اولویت اصلی کشور است

پیام ملت– معاون وزیر صنعت ،معدن و تجارت گفت: توسعه صنعتی از مهم‌ترین اولویت‌های کشوری است که این مهم در ایران نیز جزو اولویت‌ها بوده و در حال حاضر در کشور فعالیت‌های خوبی در زمینه توسعه اقتصادی انجام شده است. منصور ...

پیام ملت معاون وزیر صنعت ،معدن و تجارت گفت: توسعه صنعتی از مهم‌ترین اولویت‌های کشوری است که این مهم در ایران نیز جزو اولویت‌ها بوده و در حال حاضر در کشور فعالیت‌های خوبی در زمینه توسعه اقتصادی انجام شده است.

منصور معظمی در مراسم افتتاح کارخانه بازیافت زباله ضایعات آهنی، اظهار کرد: برای توسعه اقتصادی و صنعتی باید به سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی توجه شود  و در حین توسعه اقتصادی نیز باید به سرمایه‌گذاری توجه کرد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از مدیران و دست اندرکاران شرکت فوکاصنعت، افزود: امیدواریم شرکت فوکا صنعت صبا در یک اشل بزرگتر و سرمایه گذاری بیشتر به کار خود ادامه دهد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مباحث اقتصادی از مهمترین دغدغه های هر کشوری است، خاطر نشان کرد: از مهم‌ترین دغدغه‌هایی که امروزه در کشورها مطرح است، مباحث اقتصادی و صنعتی است که در همه استان‌ها باید با افزایش توجه و سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در راستای توسعه اقتصادی و توسعه صنعتی، اقدام شود.

معظمی با اشاره به لزوم ایجاد بستر برای توسعه صنعتی، افزود: باید بسترها برای توسعه صنعتی فراهم شود و اشتغال و کارآفرینی به‌عنوان یک اصل مهم برای توسعه جامعه مطرح باشد.

وی ادادمه داد: اجرایی شدن این امر وقتی امکان‌پذیر است که این امر صرفا از رهگذر سرمایه‌گذاری، کارآفرینی و توجه به کسانی که داعیه خدمت دارند، انجام شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: امیدواریم این مجموعه محلی باشد برای اشتغال جوانان که سرمایه های آینده کشور هستند.

در ادامه این جلسه، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، گفت: پیش از این یک واحد صنعتی در کشور در استان اصفهان برای اسقاط خودرو وجود داشت اما ظرفیت آن نصف ظرفیت شرکت فوکا صنعت بود که شرکت فوکا صنعت با سرمایه‌گذاری ۸۰ درصدی هلدینگ شولز آلمان و سرمایه‌گذاری ۲۰ درصد ایرانی، بزرگترین کارخانه اسقاط خودروی ایران محسوب می‌شود.

ناصر فغفوری ادامه داد: در حال حاضر سه شرکت تولید فولاد در کشور برای خرید محصول این واحد صنعتی با شرکت فوکا صنعت قرارداد منعقد کرده‌اند و همه خودروهای اسقاطی فوکا صنعت به مصرف مواد‌اولیه کارخانه فولادسازی می‌رسد.

وی افزود: با سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیارد ریالی این واحد صنعتی در مرحله نخست برای ۶۰ نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، کارخانه بازیافت زباله ضایعات آهنی با سرمایه‌گذاری ۷۰ درصدی شرکت آلمانی به بهره‌برداری رسیده و مساحت این شرکت ۱۰۰ هزار مترمربع (۱۰ هکتار) و ظرفیت اسمی آن ۱۸۰ هزار تن در سال و میزان اشتغال آن ۶۰ نفر و حجم سرمایه‌گذاری آن ۲۵۰ میلیارد ریال است. همچنین کارخانه بازیافت زباله ضایعات آهنی با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار زنجان و جمعی از مسئولان استانی افتتاح شد.

 

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست