• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۱-۲۶
  • شناسه خبر: 14066

هشدار آتش نشانی نسبت به خطر حریق با محصولات ضدعفونی کننده

پیام ملّت-جانشین معاون عملیات سازمان اتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: باتوجه به گرم شدن تدریجی هوا مردم مراقب آتش سوزی های احتمالی به علت استفاده از مواد ضدعفونی کننده و الکل در خودرو یا منازل مسکونی خود باشند. ...

پیام ملّت-جانشین معاون عملیات سازمان اتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: باتوجه به گرم شدن تدریجی هوا مردم مراقب آتش سوزی های احتمالی به علت استفاده از مواد ضدعفونی کننده و الکل در خودرو یا منازل مسکونی خود باشند.

محسن پناهی در گفتگو با خبرنگار” پایگاه خبری تحلیلی پیام ملٌت” اظهار کرد: آتش سوزی به علت مواد ضدعفونی کننده بر پایه الکل در سطح کشور به وفور مشاهده شده است اما خوشبختانه مشابه این حریق این چنینی به ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی در استان زنجان گزارش داده نشده است.

وی افزود: پیش بینی می شود که علت نبود موارد آتش سوزی به علت استفاده از مواد ضدعفونی کننده بر پایه الکل در استان یا به علت کم بودن وسعت آتش سوزی ایجاد شده به این علت و خاموش کردن آن توسط خود اشخاص بوده است یا اینکه هنوز موارد این چنینی از حریق در استان زنجان حادث نشده است. این در حالی که در سطح کشور موارد حریق آتش سوزی به اثر مواد ضدعفونی کننده برپایی الکل و الکل به ویژه در خودرو به وفور گزارش داده شده است.

جانشین معاون عملیات سازمان اتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان با بیان اینکه به علت شیوع ویروس کرونا و توصیه به استفاده از مواد ضدعفونی و الکل متانول یا اتانول استفاده از این اقلام و نگهداری آنها در خودروها بسیار رواج پیدا کرده است، ادامه داد: این مواد به علت بالا بودن فراریت سریعاً دچار آتش‌سوزی می‌شوند.

پناهی تاکید کرد: هم استانی ها در نظر داشته باشند که پس از ضدعفونی کردن سطوح خودروها به علت کوچک بودن فضای خودرو و بخار شدن الکل در این فضای کوچک به محض روشن کردن فندک یا کبریت به سرعت آتش سوزی رخ میدهد.

وی با اشاره به اینکه پارک کردن خودروها در زیر تابش نور مستقیم خورشید به علت ایجاد حرارت در خودرو مستعد به آتش کشیدن مواد ضدعفونی کننده و الکل موجود در خودرو است عنوان کرد: البته خوشبختانه در سطح استان زنجان موارد مشابه این گزارش داده نشده است.

جانشین معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان اظهار داشت: باتوجه به اینکه در حال گرم شدن هوا و افزایش درجه دما در محیط پیرامون هستیم مردم باید احتیاط بیشتری در خصوص پیشگیری از وقوع آتش سوزی های ناشی از مواد ضدعفونی کننده و الکل باشند.

پناهی تصریح کرد: مردم همچنین از ترکیب کردن مواد ضدعفونی مختلف از جمله وایتکس با جوهر نمک جدا خودداری کنند. چرا که مخلوط کردن این مواد با یکدیگر منجر به متصاعد شدن گاز های بسیار خطرناک و آسیب دستگاه تنفسی همچنین ایجاد بیماری سرطان خواهد شد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست