• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۲-۰۲
  • شناسه خبر: 14223

بیم کرونا؛ حکم بازدارنده موفق در قطعه بندی مرغ/توقف پرونده های قضایی قطعه بندی مرغ

پیام ملّت-معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان زنجان گفت: در پی شیوع کرونا و اعلام ممنوعیت قطعه بندی مرغ پرونده های قضایی در این خصوص متوقف شد. مجید اسکندرپور در گفت و گو با” خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی پیام ملّتR ...

پیام ملّت-معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان زنجان گفت: در پی شیوع کرونا و اعلام ممنوعیت قطعه بندی مرغ پرونده های قضایی در این خصوص متوقف شد.

مجید اسکندرپور در گفت و گو با” خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی پیام ملّت” اظهار کرد: پیش از شیوع بیماری ویروسی کرونا قطعه بندی مرغ ممنوع بود و هر ساله پرونده های قضایی در این خصوص تشکیل و با افراد خاطی برخورد می شد اما به علت این که حکم های داده شده بازدارنده نبود عرضه کنندگان مرغ همچنان به این رفتار ناشایست خود ادامه می دادند.

وی افزود: اما پس از وقوع بیماری منحوس کرونا از بیم ابتلا به این بیماری هم مسوولان و هم مردم موضوع قطعه بندی کردن مرغ را مورد توجه ویژه قرار دادند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه فرد ممکن است خود ناقل سرماخوردگی، آنفولانزا و بیماری های باکتریایی باشد ادامه داد: این روند در پیش گرفته شده در جهت ممنوعیت قطعه بندی کردن مرغ در مراکز فروش برای پیشگیری از سایر بیماری ها و انتقال آلودگی ها به مواد غذایی نیز مثمر خواهد بود.

اسکندر پور ادامه داد: در مراکز مرغ فروشی بیشتر احتمال ابتلا وجود دارد چراکه چنانچه افراد خود مبتلا به کرونا باشند احتمال انتقال بیشتر است البته در صورتی که عرضه مرغ به صورت بسته بندی شده باشد هیچ مشکل بهداشتی وجود نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه پیش از این افراد نسبت به قطعه بندی کردن مرغ اقدام می کردند و چون این رفتار از لحاظ بهداشتی رفتاری ایمن نبود ممنوعیت قطعه بندی مرغ اعلام شد افزود: مغازه دار موظف است که مرغ را به همان صورت بسته بندی کشتارگاهی بدون پاک کردن یا قطعه بندی کردن به فروش رسانند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه بدنبال شیوع بیماری ویروسی کرونا تبعات اقتصادی در دام و طیور حادث شد و از نظر دامی آسیب هایی وارد شده است چراکه محدودیت تردد ایجاد شد و عنوان کرد: این در حالی است که کرونا بر موضوع بیماری ها و واکسن تاثیر مستقیمی نداشته است.

اسکندرپور در خصوص اقدامات دامپزشکی در مقابله با بیماری ویروسی کرونا عنوان کرد: به کشتارگاه ها آموزش های لازم در خصوص چگونگی پیشگیری از ابتلا به بیماری مذکور داده شده است و برای آنها تشریح داده شده است که افرادی که کنار یکدیگر در یک محیط کار می‌کنند چه اقداماتی را باید در خصوص پیشگیری از ابتلا مورد توجه قرار دهند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان زنجان اظهار داشت: همچنین اعلام شد در صورتی که فردی دارای علایم سرماخوردگی باشد باید از ادامه فعالیت وی تا زمان دریافت تاییدیه سلامت علوم پزشکی ممانعت به عمل آید./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست