• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۲-۱۱
  • شناسه خبر: 14745

۹۰ نفر در نقاهتگاه های استان زنجان بستری هستند

پیام ملّت - رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان، از بستری بودن ۹۰ نفر بیمار بهبودیافته کرونایی در نقاهتگاه های استان خبر داد.

به گزارش « پایگاه خبری – تحلیلی پیام ملّت » و نقل از ایسنا پرویز قزلباش در اولین جلسه شورای اداری استان در سال‌جاری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه در ایام شروع کرونا در کشور و استان، آموزش گسترده و اطلاع‌رسانی وسیع جزو اولویت‌ها قرار گرفت، گفت: این اقدام باعث هماهنگی و همدلی در جامعه شد.

وی با بیان اینکه اولین مورد بیماری کرونا در روز ۱۳ اسفند در زنجان گزارش شد، اظهار کرد: این امر باعث شد تا آمادگی لازم برای مقابله با این بیماری داشته باشیم.

این مسئول با بیان اینکه در مقابل این بیماری غافلگیر نشده و آن را مدیریت کردیم، افزود: با غربالگری در مرحله اول، صد درصد افراد مورد غربالگری قرار گرفتند که باعث شد افق جدیدی در کشور باز شود.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: روندی که در پیش گرفتیم باعث شد تا این الگو در ۲۲ دانشگاه اجرایی شود و امروز یکی از تاکیدات وزارت بهداشت، توجه به این طرح به‌عنوان مکمل غربالگری بالینی است.

قزلباش با بیان اینکه برای عملیاتی کردن طرح، ظرفیت آزمایشگاهی را ارتقا داده و به ۵۰۰ تست در روز رساندیم، تصریح ‌کرد: این امر نشان از توانمندی استان در این حوزه داشت و این امکان را فراهم کرد تا این طرح را شروع و ادامه دهیم. از طرفی اجرای این طرح نشان داد که برای کار، صرفا تکیه بر بیماران بستری شده کافی نیست، بلکه به بیماران سرپایی نیز باید توجه شود.

این مسئول با اشاره به اینکه با اجرای طرح مذکور برخی از اطلاعات تغییر کرد، گفت: این امر کمک کرد که مدیریت بهتری در این زمینه انجام شود. همچنین نتیجه این نوع غربالگری آن بود که افراد آلوده، به چه تعداد توانسته‌اند سایر افراد را نیز آلوده کنند که این موضوع، ضرورت ایجاد نقاهت‌گاه‌ها را بیش از پیش مطرح کرد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان در ادامه به موضوع ایجاد نقاهت‌گاه در استان اشاره کرد و افزود: با همکاری انجام شده در زنجان، سه هتل برای ایجاد نقاهت‌گاه در نظر گرفته شد. همچنین حوزه علمیه ابهر برای این منظور تجهیز شد تا اینکه امروز بیش از ۹۰ نفر در استان در نقاهت‌گاه‌ها حضور دارند.

قزلباش به موفقیت‌های استان در زمینه مبارزه با کرونا اشاره کرد و تصریح کرد: نماینده سازمان بهداشت جهانی برای بررسی این موضوع به استان زنجان سفر کرد تا از جزئیات طرح مطلع شود که پس از حضور در استان، پیشنهاد داد که جزئیات اقدامات صورت گرفته در این راستا منتشر شود تا همه کشورها از آن بهره‌مند شوند.

وی به طراحی نرم‌افزاری در رابطه با تعیین رفت ‌و آمدهای فرد مبتلا نیز اشاره و خاطرنشان کرد: این اقدام کار بزرگی بود که انجام شده و قطعا در مدیریت شرایط به کمک مسئولان می‌آید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه گفت: برای رسیدن به اهداف خود در رابطه با جهش تولید، اقدامات خوبی در استان انجام شده است.

رامین میرزایی با بیان اینکه در گام نخست در استان برای تحقق شعار سال ۲۰ محور ابلاغ شد، تصریح ‌کرد: یکی از این موارد، اتخاذ تصمیمات لازم برای رسیدن به جهش تولید و نیز اتخاذ تدابیر لازم برای حفظ بنگاه‌های اقتصادی در شرایط فعلی بود.

وی با اشاره به محورهای اقتصادی ابلاغ شده در استان، اظهار کرد: این محورها شامل ساماندهی واحدهای تولیدی، توجه به توسعه واحدهای استان، مدیریت منابع دولتی و غیردولتی، تاکید به جهش تولید و اتخاذ تدابیر لازم برای جذب سرمایه‌گذاری، توجه به مراکز دانش‌بنیان و موضوع میراث‌فرهنگی، شناسایی قوانین دست و پاگیر در فرایند تولید، کمک به عرضه محصولات تولیدی، تلاش در راستای شفاف‌سازی فعالیت‌ها و فرهنگ‌سازی برای مصرف تولید داخل، حفظ آرامش در بازار و بهره‌گیری از ظرفیت‌ نهادهای غیردولتی، فراهم کردن زمینه آموزش برای تربیت نیروی کار و نیز توجه به توسعه پایدار اقتصاد روستایی، بود.

این مسئول با اشاره به اینکه شش محور در استان برای رسیدن به جهش تولید مدنظر قرار گرفته است، گفت: اولویت ما ایجاد ظرفیت اشتغال پایدار و تولید بیشتر و نیز جلوگیری از اثرات تحریم در رابطه با بیماری کرونا بوده و قصد داریم از سرمایه بخش خصوصی در استان استفاده کرده و به پروژه‌های با درصد پیشرفت بالا توجه کنیم و استارتاپ‌ها را نیز جدی بگیریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی زنجان با بیان اینکه برای رسیدن به این اهداف ۶۵ پروژه در استان از سوی ارگان‌ها و نهادهای مختلف برای اجرا اعلام شد، خاطرنشان کرد: در این خصوص ارگان‌ها و نهادهایی همچون سازمان صنعت، معدن و تجارت، شرکت آب و فاضلاب، شرکت گاز، جهاد دانشگاهی، اداره‌کل کار، تعاون و رفاه‌اجتماعی و سایر دستگاه‌ها پروژه‌هایی را معرفی کرده‌اند که در صورت تصویب، وارد مرحله اجرایی خواهد شد.

نماینده مردم ماه‌نشان، ایجرود، قولتوق و بوغداکندی در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این جلسه گفت: رسیدن به جهش تولید با جلوگیری از خام‌فروشی و توجه به تولید داخل محقق خواهد شد.

سیدمرتضی خاتمی با بیان اینکه در حوزه پتروشیمی در حدود ۱۷ میلیارد دلار خام‌فروشی اتفاق می‌افتد، تصریح ‌کرد: باید از خام‌فروشی پرهیز کرده و هزینه‌های دلالی و واسطه‌گری را در این عرصه بالا برده و به موسسات دانش‌بنیان تکیه کرده و توجه لازم را به این بخش داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه، تکیه بر مالیات و جلوگیری از فرار مالیاتی برای رسیدن به جهش تولید باید مدنظر قرار گیرد، افزود: از بین بردن زمینه قاچاق نیز در رسیدن به جهش تولید نقش مهمی دارد که نباید از آن غافل شد. همچنین تاکید داریم که در این بین نقش مردم بسیار حائز اهمیت بوده و باید به این موضوع توجه لازم داشته و شأن مردم را نگه داریم.

خاتمی با اشاره به اینکه حفظ شأن مردم باید در اجرای مقررات و قوانین مدنظر قرار گیرد، ادامه داد: در هر فرآیندی شأن مردم باید حفظ شده و این نکته در تصمیم‌گیری‌ها مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه با تاکید بر پیگیری مسئولان در تامین اعتبارات برای اجرای طرح‌های مختلف، اظهار کرد: تامین اعتبار طرح‌ها، یکی از مشکلات استان در این حوزه است که باید توجه به این موضوع در راس امور مسئولان امر قرار گیرد.

نماینده مردم ماه‌نشان و ایجرود در خانه ملّت، به ضرورت توجه به حوزه کشاورزی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: این موضوع بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که معتقدیم بخش کشاورزی می‌تواند در امر تولید بسیار موثر باشد. /ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست