• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۲-۱۶
  • شناسه خبر: 15043

بانوان در مبارزه با کرونا شبکه ای از ۱۱۰ گروه جهادی تشکیل دادند

پیام ملّت - مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری زنجان گفت: بانوان جهت مقابله با کرونا اقدام به ایجاد گروه های جهادی، تعاونی های تولیدی و خدماتی و مشارکت در دوخت و توزیع ماسک، لباس، بالش و پتو برای نقاهتگاه ها کردند.

ماهرخ بلوری در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: بانوان در راستای مبارزه با کرونا نسبت به ایجاد شبکه ای از ۱۱۰ گروه جهادی بانوان و ۲۶ تعاونی تولیدی و خدماتی زنان اقدام کردند.

وی با بیان اینکه بانوان نیز در دوخت و توزیع ۸۹۶ هزار و ۷۰۰ عدد ماسک، تهیه و تحویل ۱۵ هزار و ۵۰۰ عدد لباس خدماتی، بالش و پتو برای نقاهتگاه های نگهداری بیماران مشارکت داشتند، افزود: بانوان همچنین در تولید ۳۰۰ ست لباس های ایزوله کادر درمانی و تعدادی شیلد محافظ بهداشتی و پرستاری فعالیت داشتند.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری زنجان در خصوص نقش زنان در قالب سازمان های مردم نهاد در بحران کرونا اظهار داشت: زنان استان با همه گیری بیماری کرونا در قالب پزشک، پرستار، متخصص در آزمایشگاه ها، همسران و خانواده مردان پزشک، پرستار و کادر درمانی با پشتیبانی از آنها و دادن روحیه و قوت قلب به عنوان مدافعان سلامت خدمت رسانی داشتند.

بلوری با تأکید بر اینکه زنان فعال اقتصادی، کارآفرین، جهادگر و بسیجی در تولید فرآورده های بهداشتی مشارکت داشتند، عنوان کرد: زنان فعال در رسانه ها، عرصه فرهنگ و هنر با اطلاع رسانی و انگیزه بخشی و با همدلی و همیاری صحنه های بدیعی از انسانیت را از خود نشان دادند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان های خیریه و مردمی زنان و خانواده نیز به عنوان تشکل های برآمده از دل جامعه از ظرفیت بالایی برای رفع معضلات و بحران های اجتماعی برخوردارند و در این بحران دوشادوش سازمان های دولتی توانستند با حمایت های مالی، روانی و اجتماعی از آلام مردم آسیب دیده شهری و روستایی به ویژه کودکان، زنان و سالخوردگان بکاهند.

مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری زنجان در خصوص سازمان های مردم نهاد تصریح کرد: سازمان های مردم نهاد به مثابه تشکل های یاری رسان و به واسطه برخورداری از مولفه هایی همچون تخصص، چابکی و سازمان یافتگی می توانند در مواقع بحران دوشادوش دولت در مسیر خدمت رسانی به جامعه گام بردارند.

بلوری با اشاره به اینکه از آنجا که در مواقع بحران همه می‌خواهند کمک کنند باید بتوانیم کمک های حاصل از محبت و جوشش مردمی را با شکل و جهت دادن و تخصصی کردن فعالیت ها سازماندهی کنیم، افزود: تا از این طریق از هدر رفتن کمک های مذکور جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه بهتر است در مواقع فوق کمک‌های مردمی مدیریت شود و تا جای ممکن اشخاص شخصا به جمع‌آوری کمک‌ها نپردازند، ادامه داد: لازم به ذکر است که نخبگان نیز باید مردم را به سمت مشارکت اجتماعی در سمن ها سوق دهند. /ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست