• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۲-۲۹
  • شناسه خبر: 15995

روابط عمومی ها بدون وفق با فضای مجازی به بن بست می رسند

پیام ملّت-رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان گفت: روابط عمومی‌ها، اگر خود را با بستر فضای مجازی در حال تغییر وفق ندهند به بن بست خواهند رسید.

 نادر رابطی در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: روابط عمومی‌ها به عنوان ارگان‌ها و سازمان‌های ارتباطی، اگر خود را با این بستر به شدت در حال تغییر و روند تکنولوژی توسعه یافته، وفق ندهند و به روش‌های سنتی حاکم بر روابط عمومی‌ها اکتفا کنند، قاعدتاً باید بستر را برای فعالیت خود به بن بست رسیده تلقی نمایند.

وی افزود: روابط عمومی‌ها متأسفانه در شبکه های اجتماعی حضور چندان فعالی ندارند و گروه‌ها و افراد غیر رسمی میزان تاثیرگذاریشان در انعکاس و انتقال پیام ها و تاثیر افکار عمومی به مراتب بیشتر بوده است.

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر باید محتوای رسانه ای توسط روابط عمومی‌ها تولید و از این طریق در فضای مجازی گردش پیدا کند، اما چنین اتفاقی نیفتاده است، ادامه داد: روابط عمومی‌ نهادی است که در این عرصه باید نقطه‌ شروع تولید محتوا باشد.

رابطی تأکید کرد: روابط عمومی باید به گونه‌ای نسبت به تولید محتوای رسانه‌ای اقدام کند، که مردم انگیزه ‌گردش و به اشتراک گذاری پیام های خود را نیز داشته باشند.

وی با بیان اینکه سه نکته مهم و اساسی در امر ارتباطات وجود دارد و ضروری است تا فعالان روابط عمومی نسبت به آن مهارت لازم را کسب کنند، عنوان کرد: این سه مورد شامل شناخت مخاطب، شناخت ابزار ارتباطی و شناخت اصول ارتباطات است.

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان به عوامل موثر بر افزایش کارایی و توفیق در این حرفه اشاره و ابراز کرد: امروزه سازمان ها به اين نتيجه رسيده اند که کارايي فعاليت ها زماني خواهد بود که از همه ظرفيت هاي سازماني، امکانات و شرايط لازم بهرمند شوند و در عرصه جامعه حضوري فعال و موثر داشته باشند.

 رابطی ادامه داد: در اين ميان روابط عمومي ها نقش بسيار تعيين کننده دارند و مي توانند با انجام فرايند اطلاع يابي، پردازش اطلاعات واطلاع رساني، سازمان ها را در جهت تحقق اهداف و پياده سازي استراتژي هاي کلان آن ياري نمايند.

وی با بیان اینکه روابط عمومي با ايفاي نقش خود به شکل کارآمد مي تواند در تصميم سازي براي مديران، براي ايجاد تصوير مناسب و صحيح از سازمان در جامعه اثر بخشي را افزايش دهد، افزود: به طور قطع مي توان گفت موفقيّت روابط عمومي ها در سازمان ها درگرو توجه مديران به اهميّت نقش و رسالت روابط عمومي ها است.

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان عنوان کرد: نمي توان تصور کرد سازماني در عصر حاضر به خوبي بتواند با مخاطبان خود ارتباط برقرار کند، اما از مکانيزم، ابزارها و دانش روابط عمومي بي بهره باشد.

رابطی خاطرنشان کرد: روابط عمومي در قالب فعاليت هايي همچون، انتشارات، تبليغات، اطلاع رساني، افکارسنجي، ارتباط با شرکاي اجتماعي در دو سطح درون سازماني و برون سازماني در صدد است تا بتواند مديران سازمان را جهت برقراري ارتباطي تعاملي و دوسويه با ساير ارکان سازماني همچون کارکنان، مخاطبان و جامعه ياري رساند.

وی با بیان اینکه تکنولوژی‌های جدید ارتباطی و فضاهای اجتماعی، به حدی با سرعت همه گیر شده اند و در حال توسعه و گسترش هستند که به جرأت می توان گفت در مدت کوتاهی گوی سبقت را از فضاهای سنتی ارتباطی گذشته ربوده‌اند، تصریح کرد: ما شاهد ظهور و بروز تکنولوژی‌های نوین در این بستر هستیم.

رئیس روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان در خصوص نقش و اهمیّت حرفه روابط عمومی، چالش و مشکلات این حرفه عنوان کرد: روابط عمومی ها در دنیای امروز و در همه نظام های اجتماعی و مدیریتی، به عنوان عناصر قوی در ارزیابی و تقویت برنامه ها و پیشبرد اهداف سازمان ها، نقش ویژه و مهمی در جهت ایجاد ارتباط و تعاملات فکری و اطلاعاتی ایفاء می کنند.

رابطی با اشاره به اینکه نقش روابط عمومی، حیطه و تأثیر فعالیت آن در ارتباطات درون سازمانی و برون سازمانی در سطح خرد و کلان بر هیچکس پوشیده نیست، ادامه داد: از این جهت تمامی فعالان جامعه در بخش های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و غیره، جویای روابط عمومی هایی هستند که آنان را در طراحی روش های معقول و تعیین خط مشی های مرتبط با آینده؛ یاری دهند.

وی عنوان کرد: وظیفه ی حساس دیگری که برای روابط عمومی ها مطرح است و تنها یک روابط عمومی حرفه ای و آگاه از عهده آن بر می آید، ساختن چهره ای مناسب از سازمان در میان مردم و مخاطبان اصلی سازمان یا شرکت و نیز مطرح کردن نام خود در بین این همه سازمان و شرکت است./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست