• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۳-۲۷
  • شناسه خبر: 17389

افزایش۸۳ درصدی کشف وقوع سرقت /سرقت داخل منازل کاهش یافت

پیام ملّت-رئیس پلیس آگاهی فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: کشف وقوع سرقت ۸۳ درصد و میزان دستگیری سارقین ۲۸ درصد در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال پیش افزایش یافته است.

سرهنگ کارآگاه جعفر رحمتی در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: بیشتر سرقت هایی که به وقوع پیوسته به ترتیب شامل سرقت از اماکن خصوصی، سرقت داخل خودرو و سرقت قطعات خودرو بوده است این درحالی است که از تعداد سرقت داخل منازل به علت کاهش میزان مسافرت ها در می شیوع کرونا کاسته شده است.

وی در خصوص چالش ها و دغدغه های این ارگان عنوان کرد: بحث اتخاذ رویه مناسب جهت پیشگیری و مقابله با جرایم، اصلاح فرآیندهای نامناسب کاری، اتخاذ تصمیمات به موقع و سریع جهت پیشگیری از وقوع جرم، حساس نمودن مسئولان و مردم نسبت به وقوع سرقت، مسئول سازی ارگان ها و سازمان ها برای مشارکت در مقابله با جرایم، ضمانت اجرایی و احصا راهکارهای قابل اجرا در ارتباط با مصوبات کاهش جرایم و افزایش باور مسئولین نسبت به جایگاه آنها در پیشگیری و مقابله با وقوع جرم از جمله این چالش ها است.

رئیس پلیس آگاهی فرمانده انتظامی استان زنجان در خصوص عوامل موثر بر اثربخشی اقدامات کارگاهان پلیس آگاهی تاکید کرد: شناسایی بستر، زمینه و گلوگاه های مستعد و جرم زا، افزایش رویکرد مسئله یابی در ارتباط با مدیران و مسئولان مرتبط، همسوئی ذهنی و عملی دستگاه ها دست اندرکاران در اعتقاد به اصل پیشگیری از وقوع جرم و تقدم آن در برخورد، تناسب طرح ها با جرایم، میزان انطباق طرح ها با جرایم و ایجاد روش یکنواخت و استاندارد در پیشگیری از وقوع جرم از جمله عوامل موثر بر اثربخشی اقدامات کارگاهان است.

سرهنگ رحمتی با اشاره به اینکه از قرار دادن اشیا و جواهرات قیمتی در معرض دید مجرمان باید خودداری کرد تصریح کرد: وسایل و اشیا قیمتی خود را در جاهای مختلف منزل پنهان کنید. نیز از قرار دادن اشیا قیمتی در درون خودرو و در معرض دید عموم خودداری کنید چرا که این کار موجب تحریک جهت اقدام به سرقت می شود.

وی با بیان اینکه از شهروندان در خواست می شود که توصیه های پلیس را در راستای پیشگیری از وقوع سرقت جدی بگیرند ادامه داد: از پارک کردن و رها کردن خودروهای خود در مکان های خلوت آن هم به مدت طولانی خودداری کنید. /ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست