• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۳-۲۹
  • شناسه خبر: 17487

فعالیت ۷۸۱ گروه جهادگر در عرصه مبارزه با کرونا

پیام ملّت-مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: ۷۸۱ گروه جهادی شرکت کننده جغرافیا محور و محله محور یا به عبارتی ۵ هزار و ۴۲۰ گروه روز در پیشگیری و مبارزه با کرونا اقدامات موثر داشتند.

فرهاد امندی در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» با بیان اینکه تعداد ۲۷ هزار و ۹۳۰ نفر روز از میان جهادگران در مقابله با کرونا فعالیت داشتند اظهار کرد: در راستای مقابله با کرونا تعداد ۵ هزار و ۴۸۰ باب مسجد،اماکن مذهبی، ادارات و تعداد ۶ هزار و  ۱۶۵ نقطه از اماکن و معابر عمومی ضدعفونی شده همچنین ۱۱۴ هزار و ۸۲۰ بسته اقلام بهداشتی و ضدعفونی در مناطق محروم و حاشیه شهرتوزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۸ کارگاه تولید ماسک فعال سازی شده است، افزود: یک میلیون و ۸۳۵ هزار عدد ماسک تولید و ۸۹۰ هزار ماسک و دستکش، یک میلیون و ۴۷۶ هزار لیتر مواد ضدعفونی توزیع شده است. این در حالی است که ۱۳۸ هزار نفر آموزش چهره به چهره انجام شده و ۱۷۵ هزار و ۵۰ بروشور نیز تهیه و توزیع شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان درخصوص عملکرد سازمان بسیج سازندگی استان زنجان در سال ۹۸ عنوان کرد: بخش حرکت های(اردوهای) جهادی شامل برگزاری اردوهای جهادی با مشارکت کلیه اقشار اعم از مساجد و محلات، خواهران، دانشجویی، طلاب، فرهنگیان، کشاورزی، کارمندی، کارگری و حقوقدانان به مدت ۲۶ هزار و ۷۰۰  نفر روز، برگزاری اردوهای طرح هجرت دانش آموزی به مدت ۱۰ هزار و ۶۴۵ نفر روز و آموزش و توانمندسازی گروه های جهادی و فعالان بسیج سازندگی بوده است.

امندی با بیان اینکه اعزام تیم های پزشکی به مناطق محروم و ارائه ویزیت، دارو، مشاوره و آموزش های رایگان با همکاری بسیج جامعه پزشکی در قالب ۱۷۶تیم، برگزاری میز خدمت جهادی در مناطق محروم  با همکاری بسیج کارمندی به تعداد ۵۶مورد از دیگر اقدامات سازمان بسیج سازندگی استان زنجان در بخش بخش حرکت های(اردوهای) جهادی بوده ادامه داد: برگزاری شوراهای جهادی در شهرستان ها و مجمع جهادی در استان نیز به تعداد ۳۹ مورد، تشکیل و راه اندازی گروه های جهادی در پایگاه های مقاومت بسیج مساجد و محلات با همکاری حوزه های مقاومت بسیج به تعداد ۵۴۸ گروه جهادی از دیگر امور صورت گرفته است.

وی در خصوص اقدامات سازمان بسیج سازندگی استان زنجان در بخش محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: اقدمات بسیج در بخش محرومیت زدایی شامل اجرای (احداث، مرمت و تکمیل) ۴۲۸ طرح محرومیت زدایی کوچک اعم از خانه محروم، آبرسانی، مدرسه، مسجد و غیره بود. در حالی که در بخش اقتصاد مقاومتی این امور شامل برگزاری دوره های مهارتی، کارآفرینی و مشاغل خانگی برای ۳۱۱ نفر، کمک به راه اندازی کارگاه های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی با پرداخت تسهیلات بانکی به مبلغ یک میلیارد تومان برای ۹۸ کارگاه، برگزاری ۱۰نمایشگاه و فروشگاه عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی در شهرستان های تابعه و راه اندازی صندوق های قرض الحسنه اشتغال زا در سطح پایگاه های مقاومت بسیج در مساجد و محلات به تعداد ۲۸۳ صندوق بوده است./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست