• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۳-۲۹
  • شناسه خبر: 17479

محورهای موضوعی برنامه های پیش بینی شده برای سال ۹۹ ابلاغ شد

پیام ملّت-مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری زنجان گفت: محورهای موضوعی برنامه های پیش بینی شده برای سال ۹۹ اعلام شد.

ماهرخ بلوری در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: توسعه مشارکت زنان استان در عرصه های کسب و کار و کارآفرینی، پیگیری تحقق ۳۰ درصدی پست‌های مدیریتی به زنان توانمند استان، برگزاری سلسله آموزش های سبک زندگی با هدف کاهش آسیب های اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده با اولویت کاهش طلاق و کاهش خشونت های خانوادگی و اجتماعی و غیره از جمله محورهای مذکور است.

وی در خصوص سایر محورهای موضوعی تدوین شده برای برنامه های پیش بینی شده در سال ۹۹ عنوان کرد: اجرای طرح سفیران تحصیل ویژه دختران بازمانده از تحصیل، اجرای طرح ساختار قامتی زنان روستایی و شهری و اجرای طرح الگوی شتاب دهی به کسب و کارهای فناورانه زنان با اولویت کسب و کارهای دیجیتالی، فروشگاه ها و نمایشگاه ها برای ارائه دستاوردهای تولیدات زنان از بخش های مختلف از دیگر محورها است.

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری زنجان اظهار داشت:همچنین مشارکت در مطالعه، بررسی و ارزشیابی برنامه های آموزشی و توانمندسازی براساس تئوری استرنبرگ، حمایت از راه اندازی کلینیک حقوقی و مشاوره کودک و رصد و بررسی تحقق برنامه‌های سند وضعیت زنان و خانواده از دستگاه‌ها و مراکز علمی و دانشگاه ها در بازه زمانی ۶ ماهه و یک ساله از دیگر محورها است.

بلوری به موضوع کرونا اشاره و عنوان کرد: مهمترین مسئله روز بحران نوظهور کووید ۱۹ و پیامدهای اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و رفتاری است که بر جامعه هدف یعنی زنان، کودکان و خانواده ها داشته است ما نیز تلاش کرده تا با ارائه برنامه های کاربردی سهمی در کنترل تاثیرات مخرب این بحران داشته باشیم .

وی تاکید کرد: دفتر امور زنان و خانواده از ابتدای شروع کرونا با دغدغه مندی تلاش کرده است که زبان گویایی برای بیان نگرانی‌های مردم و خانواده های آسیب دیده از کرونا در ۵ حوزه بهداشت و سلامت، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، تعمیق باورهای دینی، حمایت گری و تسهیلگری اقتصادی-معیشتی و اطلاع رسانی و آگاهی بخشی باشد.

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری زنجان به برخی از اقدامات دفتر امور زنان و خانواده در بحران کرونا اشاره کرد و یادآور شد: اتخاذ تمهیدات یاری گرایانه در قالب بسته های معیشتی و یارانه‌های بلاعوض، حمایت از بانوان دارای مشاغل خرد خانگی و کارگران زن، راه اندازی کارگاه های تولیدی، راه‌اندازی گروه‌های جهادی بانوان، راه اندازی تعاونی های تولیدی و خدماتی، راه اندازی سمن های زنان و خانواده، ارائه آموزش های دهگانه مهارت های زندگی در قالب پیام های کوتاه و مجموعه تصاویر در گروه‌های مختلف و تامین بخشی از هزینه های دسترسی به اینترنت از جمله اقدامات این دفتر بوده است./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست