• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۴-۲۸
  • شناسه خبر: 18253

در حوزه نظارت دنبال مچ گیری نیستیم

پیام ملّت- نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه نظارت بردولت دنبال مچ گیری نیستیم چرا که هر جا که دولت تخریب شود تخریب نظام است. ولی فساد و ناکارآمدی را تحمل نمی کنیم .

به گزارش «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» مصطفی طاهری در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به نامگذاری این دوره از مجلس به نام مجلس امید و انتظار توسط مقام معظم رهبری اظهار کرد: ادامه کار مجلس امید و انتظار باید تبدیل به مجلس کار و عملکرد و مجلس صحت و تصدیق شود.

طاهری گفت: در حال حاضر یکی از مهم ترین مسائل مهم کشور بحث معیشت و اقتصاد است و افزود: تورم ،گرانی افسار گسیخته  و کاهش ارزش پول ملی دغدغه امروز مردم است.

وی با اشاره به پتانسیل های بسیاری که در کشور وجود دارد از جمله نیروی انسانی دلیل مشکلات را بی توجهی و کم کاری وسستی در مدیریت مسئولان عنوان کرد و گفت: مثلا سال های بسیاری شعار سال تولید بوده است که الان اگر به میانگین هم می رسید  ما مشکلی نداشتیم .

وی عدم وجود وحدت فرماندهی و وحدت رویه را دلیل برخی مشکلات دانست و گفت: اگر به گفته های رهبری توجه می شد امروز این مشکلات را نداشتیم .

طاهری گفت: دلیل اینکه در حل مسائل کشور به بن بست می خوریم عدم شفافیت و عدم داشتن بانکهای اطلاعاتی قوی است.

وی با انتقاد از نبود سامانه های هوشمند و متقاطع گفت: آنچه  تاکنون به نام دولت الکترونیک انجام شده فقط اسکن کاغذ و حذف کاغذ بوده است و ارزشی از لحاظ سامانه های اطلاعاتی ندارد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در خصوص مدیریت نظام بانکی و پولی نیز گفت: این موضوع یکی از همان ریشه ها است و سیاستی که در نظام پولی و بانکی کشور وجود دارد بدترین سیاست است . در همه جای دنیا بانک ها در خدمت تولید هستند ولی اینجا بانک ها سرمایه گذاری در تولید را ندارند و در خدمت کارهای غیر تولیدی اند.

مصطفی طاهری  با بیان اینکه یکی از وظایف جدی کمیسیون صنایع و معادن ، فضای مجازی است  از تاسیس فراکسیون دانش بنیان در مجلس نیز خبر داد.

طاهری گفت: اعتقاد شخصی من این است که همه تمدن ها به پوچی رسیده اند  آینده و قرن آینده ، قرن جمهوری اسلامی است و اگردست به دست هم دهیم افق بلندی خواهیم داشت .

وی در خصوص قرار داد با چین نیز تصریح کرد: چین برای ارتباط با کشورهای مختلف استراتژی خاصی دارد و ارتباط با کشورهای مختلف را در لایه های مختلف تعریف کرده است. مثل روسیه که در حلفه اول است و پاکستان درحلقه دوم. در سال ۹۴ نیز به دنبال ارتباط و قرار دادی با ایران بوده که متاسفانه به دلیل اینکه دولت درگیر برجام و ارتباط با غرب بود از آن غافل شد و آن را جدی نگرفت.

وی گفت :ارتباط با شرق میتواند شرایط توافق عادلانه تری دارد که سودمند است.

وی در خصوص قره باغ نیز گفت: آن جا را تکه ای از جهان اسلام می دانیم که باید به اسلام برگردد و ضمن تسلیت شهادت آن عزیزان آنها را شهید می دانیم و متاثریم.

طاهری در مورد حمایت از مهدی باقری یکی از نامزدهایی که به دور دوم راه یافتند گفت: بله. از او حمایت می کنم ولی اینطور نیست که برای حمایت جلسه ای برگزار کرده باشم .

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست