• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۵-۳۰
  • شناسه خبر: 19197

یوم العباس بدون حضور مردم برگزار خواهد شد

پیام ملّت-رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان گفت: مراسم یوم العباس به دستور ستاد مبارزه با کرونا به شکل هرساله صورت نخواهد گرفت و این مراسم بدون حضور مردم با محوریت کمک های مومنانه برگزار خواهدشد.

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت»علیرضا فیروز فر در نشست خبری به مناسبت ایام محرم و تشریح برنامه های حسینیه اعظم زنجان اظهار کرد: در ظاهر این ویروس بین مردم و عزاداری اباعبدالله (ع)فاصله انداخته است اما رابطه ناگسستنی بین عاشقان ابی عبدلله(ع) وجوددارد که ناشی از عشق به آن حضرت است.

وی گفت: براساس آنچه‌ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کرده برنامه های حسینیه اعظم طبق پروتکل ها در فضای باز برگزارخواهد شد و هیئت ها در این مورد هم پیرو فرمایش مقام معظم رهبری عمل خواهند کرد .

وی از خادمان دلسوز حسینیه تشکر کردو گفت:به کمک همین خادمان فضای ۲۰۰متر مربعی حسینیه به ۲۰هزار متر مربع رسیده که امروزه میتوانیم از این فضا متناسب با این شرایط استفاده کنیم.

فیروزفر گفت:توسعه حسینیه تا بحال تماما از نذورات مردمی انجام شده است و در همین راستاباید شرایطی برای همسایگان فراهم میشد که تحت شعاع برنامه های حسینیه قرارنگیرند.

وی با بیان اینکه طرح جامع توسعه حسینیه تدوین شده گفت:تصویب این طرح در سازمان اوقاف در حال نهایی شدن است.

وی در خصوص جزئیات مراسم های حسینیه اعظم نیز گفت: مراسم شبهای ماه محرم ازساعت ۲۰با تلاوت آیات قران به مدت ۱۵دقیقه اقامه نماز با رعایت دستورالعمل های بهداشتی آغاز و از سالت ۲۰:۴۰با سخنرانی و مداحی مادحین ادامه خواهد داشت و اتمام آن نیز ساعت ۲۱:۵۰ خواهد بود.

فیروزفر گفت: تمام امکانات برای رعایت تمام جوانب فراهم شده و امکاناتی فراهم شده و ضد عفونی،فاصله مناسب و استفاده از ماسک در کل مراسم الزامی خواهد بود . همیاران سلامت و تیم امداد ونجات حسنیه با امادگی کامل در مراسم حضور خواهند داشت.

رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم در خصوص یوم العباس نیز گفت: برگزاری مراسم یوم العباس به دستور ستاد مبارزه با کرونا طبق شکل هرساله صورت نخواهد گرفت و این مراسم بدون حضور مردم با محوریت کمک های مومنانه برگزار خواهدشد.

وی افزود: طرح های زیادی در این مورد ارائه شد که در نهایت تصمیم بر این شد که این مراسم بدون حضور مردم باشد.

وی با اشاره به شعار “هرخانه یک حسینیه و هر خانواده یک هیئت” گفت: با برپایی پرچم بر سردرب منازل با درخواست متقاضیان و ارسال آن توسط حسینیه زنجان یکپارچه حسینیه اعظم خواهد شد .

وی گفت: فاصله ای که این ویروس بین مردم و عزاداری ها انداخته مانع از پرشدن عرش از نوای حسین (ع) نخواهد شد و پایتخت شور و شعور حسینی که همیشه در انقلابی گری و برپایی شعائر حسینی پیش قدم بوده امسال هم با رعایت نکات بهداشتی و کمک های مومنانه جلوه ای دیگر از حماسه حسینی خواهد شد.

وی در خصوص نذورات مردمی نیز گفت:مثل هرسال شماره حساب در اختیار مردم قرار خواهد گرفت همچنین از سالهای اخیر طرح نیابتی قربانی انجام می شود که بر اساس آن عزاداران به ما وکالت میدهند این کارتوسط حسینیه همانگونه که نذر کرده اند صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۹۰۰رأس گوسفند از طریق نیابتی در حسینیه پذیرفته شد گفت: ۴۰۰خادم از خادمین افتخاری در سالهای گذشته در کشتارگاه حضور داشته اند اما امسال با این شرایط امکان حضور خادمان نیست.

رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان افزود: هرسال به مناسبت یوم العباس حسینیه پذیرای مهمانان بسیاری از همه نقاط جهان بود که با توجه به شرایط کنونی امسال از پذیرش مهمانان معذوریم .

وی گفت: تهیه ۱۱۰هزاربسته در قالب کمک مومنانه هدفگذاری شده که درتلاش هستیم به این رقم برسیم و تاکنون ۳۰ هزار بسته آماده شده است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست