• تاریخ: ۱۳۹۹-۱۱-۱۹
  • شناسه خبر: 21752

دستگاه ریل تایم توسط دانشگاه زنجان تولید شد

پیام ملّت-معاون پژوهشی وفناوری دانشگاه زنجان گفت:دستگاه ریل تایم پی سی آر، یکی ازابزارهای تشخیص بیماری‌های ویروسی است که برای اولین باردرکشوردردانشگاه زنجان تولید شد.

جمال داودی در گفت و گو باخبرنگار«پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» با اشاره به اینکه دستگاه ریل تایم پی سی آر در پژوهشکده فناوری‌های نوین زیستی دانشگاه زنجان طراحی و تولید شده است، اظهار کرد: مشخصات فنی این دستگاه هم طراز با محصولات و برند‌های معتبر جهانی است.

وی به حمایت از فعالیت های پژوهشی دانشجویان دانشگاه زنجان اشاره کرد و افزود: فعالیت های پژوهشی دانشجویان در قالب طرح پژوهشی و یا به صورت پایان نامه و رساله انجام می‌شود که در هر دو مورد یک استاد راهنما هدایت انجام طرح را بر عهده دارد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه زنجان به حمایت های دانشگاه زنجان در زمینه فعالیت های پژوهشی اشاره کرد و گفت: آزمایشگاه های دانشگاه بویژه آزمایشگاه‌های پژوهشی در اختیار دانشجویان تحصیلات تکمیلی است که بتوانند پایان نامه ها و رساله ها همچنین طرح های پژوهشی خود را به نحو احسن انجام دهند.

داودی با اشاره به ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت افزود: اقدامات زیادی در این خصوص انجام شده است که از جمله این فعالیت ها می توان فرصت مطالعاتی اساتید در جامعه و بخش صنعت را نام برد که می‌تواند زمینه‌ساز انجام طرح‌های پژوهشی و فناورانه باشد.

وی با بیان اینکه برخی از دانشجویان در دوره کارآموزی و برای گذراندن واحدهای درسی باید در صنعت حضور داشته باشند، خاطر نشان کرد: این کار فرصت خوبی است تا دانشجویان با بخش صنعت و کارفرمایان آشنا شوند و توانمندیهای خود را به  مرحله ظهور برسانند که کارفرمایان نیز در صورت نیاز از این دانشجویان استخدام و به کار بگیرد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه زنجان تصریح کرد: در حال حاضر ۱۱۴ طرح و پروژه پژوهشی در دانشگاه زنجان توسط اساتید با جامعه و صنعت در حال انجام است هرچند تعداد قابل قبول است ولی کم است و انتظار داریم تمام اساتید با خارج از دانشگاه یک طرح پژوهشی به انجام برسانند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست