• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۹-۱۰
  • شناسه خبر: 25363

جشنواره سلامت و رسانه زنجان ظرفیت بین‌المللی شدن را دارد/حوزه سلامت همواره نیازمند به رسانه است

جشنواره سلامت و رسانه زنجان ظرفیت کشوری، ملی و بین‌المللی شدن را دارد و می‌توان در این زمینه برنامه‌ریزی کرد.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» پرویز قزلباش در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره سلامت و رسانه استان زنجان، اظهار کرد: ایده برگزاری چنین جشنواره‌ای از دو سال پیش رقم خورد تا ارتباط مردم با دانشگاه به واسطه رسانه‌ها قوی‌تر از گذشته شده و ادامه یابد.

قزلباش گفت:با شیوع بیماری کرونا که همه ابعاد جامعه را در برگرفت، برگزاری این جشنواره به تاخیر افتاد، امسال موقعیت مناسبی برای برگزاری این جشنواره محقق شد.

وی با بیان اینکه نگاه تخصصی به حوزه سلامت، ایجاد گفتمان در حوزه سلامت، افزایش سواد مردم در حوزه سلامت و استفاده از دیدگاه تخصصی رسانه‌ها در حوزه بهداشت بهانه برگزاری این جشنواره بود گفت:انتقادهای وارد شده به جشنواره را به جان خریدیم چرا که هر برنامه‌ای امکان داشتن مشکلات را دارد همچنانکه جشنواره عکس سلامت با حضور عکاسان ۲۳ کشور برگزار شد و آثار بسیاری به این جشنواره ارسال شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت:دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان اهمیت ویژه‌ای به رسانه‌ها قائل بوده و رسانه‌ها نیز در کنار این دانشگاه به ویژه در موضوع کرونا قرار گرفتن و در کسب موفقیت، مدیریت و کنترل بیماری کرونا نقش چشمگیری داشته و دارند.

وی نقش رسانه‌ها را در اطلاع رسانی واکسیناسیون مهم و اثرگذار عنوان کرد و گفت: اصحاب رسانه با وجود همه مشکلات در کنار دانشگاه علوم پزشکی هستند و این جشنواره سال‌های آینده با آثار و قوت بیشتری برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تصریح کرد: جشنواره سلامت و رسانه زنجان ظرفیت کشوری،ملی و بین‌المللی شدن را دارد و می‌توان در این زمینه برنامه‌ریزی کرد که در صورت تحقق کار مبارکی می‌شود.

رئیس خانه روابط عمومی ایران نیز به صورت ویدئویی در ارتباط با این مراسم گفت: اصحاب رسانه با اطلاع رسانی مناسب پروژه واکسن ستیزی را ناکام گذاشتند.معتقدم امروزه بدون همکاری رسانه و کاربرد صحیح آن، هیچ موضوع، زیر بخش، جامعه و سازمانی نمی‌تواند توسعه یابد.

هوشمند سفیدی گفت: هر روز به اهمیت رسانه‌ها سنتی و جدید اضافه می‌شود،در فضای امروز جامعه رسانه‌های نوپدید کماکان تعیین کننده هستند اما برای رساندن پیام به شهروندان در پیشگیری و درمان باید از ظرفیت رسانه‌ای استفاده شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: رسانه‌های اجتماعی موجب شده شهروندان به شهروندان ارتباط گر تبدیل شده و در حوزه اطلاع رسانی فعال شوند.

رئیس خانه روابط عمومی ایران ادامه داد: وقتی جشنواره‌ای با عنوان سلامت و رسانه طراحی می‌شود در واقع برای استفاده از ظرفیت رسانه در حوزه بهداشت است که جای سپاس دارد.

سفیدی تصریح کرد: اگر همراهی مردم با دانشگاه علوم پزشکی به واسطه رسانه‌ها نباشد در کنترل بیماری کرونا موفقیت کمتر می‌شود همانگونه که اصحاب رسانه با اطلاع رسانی مناسب پروژه واکسن ستیزی را ناکام گذاشتند.حوزه سلامت همواره نیازمند به رسانه بوده و از طریق همفکری و همبستگی باید این ارتباط با کیفیت و کمتری بالایی باشد.

دبیر نخستین جشنواره سلامت و رسانه استان زنجان در ادامه این جلسه، اظهارداشت: همگی همت کردیم تا جهانی بهتر و زندگی شرافتمندانه‌ای را رقم زده و حال ما زمانی خوب است که حال مردم خوب باشد.همدلی و حرکت جدید و سال جدیدی برای همدلی بیشتر با همه فراز و فرودها برداشته می‌شود تا جشنواره‌ای بهتر برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره مرهون تلاش صادقانه اصحاب رسانه است که امروز مراسم اختتامیه آن برگزار می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: نخستین جشنواره سلامت و رسانه در هفت بخش برگزار و از ۶۴ رسانه‌ای ۳۵۰ اثر به این جشنواره ارسال شد که با کدبندی، آثار به داوری ارسال شد که در نهایت ۲۷ نفر به عنوان برگزیده امروز معرفی می‌شوند.

گفتنی است برگزیدگان این جشنواره در این مراسم معرفی و تجلیل شدند.

در بخش تیتر این جشنواره لیلا محمدی از روزنامه صدای زنجان نفر اول، پریسا یوسفی خبرنگار ایسنا نفر دوم و زهرا رسولی از خبرگزاری فارس نفر سوم این جشنواره شده و زهرا فتحی از خبرگزاری ایسنا و زهره میرعیسی‌خانی از روزنامه صدای زنجان و مسعود الماسی به عنوان نفرات شایسته تقدیر این جشنواره شناخته شدند.

همچنین در بخش خبر داوران هیچ اثری را شایسته رتبه اول و دوم ندانستند و الهام احمدی از روزنامه صدای زنجان رتبه سوم را از آن خود کرد و ملکناز نجفی از پایگاه خبری موج رسا شایسته تقدیر شناخته شد.

در بخش طراحی و صفحه آرایی نیز هیئت داوران نشریه ای را به عنوان رتبه اول انتخاب نکردند و فرید ناصر از نشریه پیام زنجان رتبه دوم و سروش سلطانی از روزنامه صدای زنجان رتبه سوم را کسب کردند. همچنین هیئت داوران در بخش عکس کسی را حائز رتبه اول و دوم و سوم ندانستند و تنها احسان تقی بیگلو از خبرگزاری ایسنا توانست شایسته تقدیر این بخش از جشنواره باشد.

 در بخش گزارش مهدی مرادی از نشریه ندای شهروند، ثریا خواصی از نشریه مردم نو و الهام احمدی از نشریه صدای زنجان به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را از آن خود کردند و رحیم مقدمی از خبرگزاری مهر و زهرا احمدی از صدای زنجان در این بخش توانستند رتبه شایسته تقدیر را از آن خود کنند.

همچنین در بخش مصاحبه، الهام احمدی از روزنامه صدای زنجان، سهیلا محمدی از خبرگزاری فارس به ترتیب نفرات اول و دوم و الناز آخوندی از خبرگزاری ایسنا و بهنام آقاجانلو از پایگاه خبری موج رسا و صغری بنابی فرد از نوید شاهد و فاطمه تاجبخش از خبرگزاری ایکنا به صورت مشترک نفر مقام سوم را از آن خود کردند و زهرا احمدی در این بخش به عنوان شایسته تقدیر انتخاب شد.

در بخش مقاله، یادداشت و سرمقاله نیز سمیه میناخانی از صدای زنجان نفر اول، یوسف قزلباش  از خبرگزاری ایسنا نفر دوم و پرویز نجفلو از نشریه پیام زنجان و ثریا خواصی از نشریه مردم نو به صورت مشترک نفر سوم این بخش شدند.

خبرنگار/زهرا رسولی

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست