• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۹-۱۰
  • شناسه خبر: 25357

ساختمان‌های مقاوم سازی شده تحمل زلزله با قدرت ۷ ریشتر را دارند

میزان تحمل ساختمان‌ها در مقابل زلزله با بزرگی‌های مختلف به کیفیت مصالح ساختمانی به کار برده شده بستگی دارد. هر چه کیفیت بالاتر باشد در مقابل زمین‌لرزه مقاوم‌تر خواهد بود.

صفی‌الله کرامتی در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملت» با بیان اینکه دو زلزله با بزرگی ۴٫۱ و ۴٫۵ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین شامگاه روز گذشته در بخش بزینه‌رود شهرستان خدابنده را لرزاند اظهار داشت: بلافاصله تیم‌های امداد و نجات به محل اعزام شدند و ارزیابان به بررسی خسارات احتمالی پرداختند که خوشبختانه طبق آخرین اطلاعات آسیب جانی و مالی در این شهرستان و روستا‌ها گزارش نشده است اما ممکن است دیوار تعدادی از منازل روستایی ترک خورده باشد.

وی با بیان اینکه بعد از وقوع زلزله شب گذشته تا ساعت ۹ امروز شهرستان خدابنده در آماده باش کامل قرار داشت و تمام نیرو‌های امدادی استان نیز در آمادگی بودند، افزود: از ساعت ۹ امروز صبح این شهرستان از آماده باش کامل خارج شد و امیدواریم که زلزله دیگری در این شهرستان دوباره رخ ندهد.

مدیر کل بحران استان زنجان با بیان اینکه طبق اعلام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۷۰ درصد منازل روستایی در شهرستان خدابنده مقاوم‌سازی شده است، گفت: میزان تحمل ساختمان‌ها در مقابل زلزله با بازرگی‌های مختلف به کیفیت مصالح ساختمانی به کار برده شده دارد هر چه کیفیت بالاتر باشد در مقابل زمین‌لرزه مقاوم‌تر خواهد بود.

وی تصریح کرد: ساختمان‌های مقاوم سازی شده در سطح استان تحمل زلزله با قدرت ۷ ریشتر را دارند و در بروز این حادثه انسان در داخل این ساختمان‌ها کشته نمی‌شود و ممکن است خسارت مالی به ساختمان وارد شود.ب/

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست