• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۹-۱۳
  • شناسه خبر: 25412

سالانه ۴ هزار تن محصول از گلخانه‌های زنجان برداشت می‌شود

در سال‌های اخیر از نظر متراژ میزان گلخانه‌های استان افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است،به طوری که در استان زنجان ۳۱ هکتار گلخانه با تعداد ۱۴۳ واحد، سالانه ۴ هزار تن محصول کشاورزی تولید می‌کند.

مظفر یوسفی‌پور، معاون امور باغبانی سازمان چهاد کشاورزی استان زنجان در گفت وگو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملت» اظهار داشت: کشت گلخانه‌ای با توجه به مزایا و هزینه‌هایی که در‌ بردارد و همچنین با توجه به اهمیت روش‌های کشت نوین در زمره اولویت‌هایی است که در استان دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر نیز اهتمام ویژه‌ای نسبت به گسترش کشت گلخانه‌ای صورت گرفته و از نظر متراژ میزان گلخانه‌های استان افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است، افزود: در سطح استان زنجان ۳۱ هکتار گلخانه با تعداد ۱۴۳ واحد، سالانه ۴ هزار تن محصول کشاورزی تولید می‌شود.

معاون امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ در سطح استان قریب به ۳۱ هکتار گلخانه در حال احداث است، گفت: استان زنجان دارای ۴ مجتمع گلخانه‌ای فعال است و در حال حاضر نیز مجتمع گلخانه‌ای وحدت در شهرستان ابهر خرمدره با سطح ۴۰ هکتار، با سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومان، با اشتغال ۵۰۰ نفر و تولید ۱۰ هزار تن که عمدتا صادراتی است در حال احداث بوده که بخش خصوصی به عنوان سرمایه‌گذار ملی در این پروژه سهیم است.

وی بیان کرد: در گلخانه‌های استان محصولات متنوع و بسیار زیادی کشت می‌شود و از حیث تنوع نیز محصولات استان خاص و منحصربفرد است و انواع صیفی‌جات و فلفل دلمه‌ای و توت فرنگی در آنها کشت می‌شود.

یوسفی‌پور با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ با یک جهش خوبی در تولیدات محصولات گلخانه‌ای همراه خواهیم بود، گفت: میزان تولیدات از ۴ هزار تن به ۱۵ هزار تن افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه مجتمع گلخانه‌ای دیگری نیز در اطراف سد بلوخ شهرستان زنجان در حال پیگیری برای احداث است، عنوان کرد: تخصیص‌های لازم انجام گرفته شده و ۷ میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت مجتمع گلخانه‌ای ۲۵ هکتاری تخصیص یافته است. به طوری که سرمایه‌گذاری توسط شرکت‌ شهرک‌های کشاورزی خواهد بود و واگذاری اراضی توسط منابع طبیعی و امور اراضی به فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی دارای شرایط خواهد بود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه این استان در زمینه تولید توت فرنگی جزو استان‌های پیشرو است، تاکید کرد: تسهیل‌گری و حمایت‌های لازم از کشت گلخانه‌ای استان به عنوان یک اولویت دنبال می‌شود و کشاورزان نیز همواره از این شیوه کشت به دلیل مزایایی که دارد استقبال بالایی دارند.

وی خاطر‌نشان کرد: بعد از ایجاد زیرساخت‌ها، تسهیلات بانکی ارائه می‌شود که در مناطق برخوردار این تسهیلات با سود ۱۴٫۵ درصد در مناطق برخوردار و ۱۲٫۵ درصد در مناطق محروم ارائه می‌شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست