• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۹-۳۰
  • شناسه خبر: 25553

بیشترین تعداد شکایت بیماران مربوط به متخصصین زنان و زایمان، ارتوپدی و زیبایی است

بیشترین شکایت ثبت شده از پزشکان مربوط به متخصصین زنان و زایمان، ارتوپدی و زیبایی است.

امیرمنصوری، معاون انتظامی سازمان نظام پزشكی استان زنجان درگفت و گو با خبرنگار « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: حفظ منافع و حقوق بیمار اولویت اول نظام پزشکیب است و بعد حقوق پزشکان مد نظر ما است.

منصوری گفت: وقتی مریض از پزشکی شکایت دارد می تواند در سازمان نظام پزشکی، دادگستری و یا در معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شکایت خود را ثبت و پیگیری کند که پرونده به سازمان نظام پزشکی ارجاع و در آنجا پیگیری می شود.

وی افزود: دادسرای نظام پزشکی شامل دادسرا، دادستانی، هیئت بدوی ۱و ۲ و تجدید نظر است که که پرونده توسط در دادسرای توسط کمیت هایمربوطه مطالعه می شود و اساتید آن حوزه نظر خود را ارائه می کنند و سپس پزشکی که از او شکایت شده هم دفاعیات خود را انجام می دهد و پس از بررسی های لازم توسط دادستانی اگر تخلفی اثبات نشود منع تعقیب صادر می شود.

امیرمنصوری گفت: در صورتی که تخلف پزشک اثبات شود کیفر خواست وی صادر و نامه کیفرخواست به دادگستری و قاضی و شعبه مربوطه ارسال می شود و علت قصور در آن شرخ داده می شود که اگر مورد موافقت شاکی قرار بگیرد آنجا دیه صادر می شود.

وی افزود: در صورتی که قاضی به نتیجه نرسید پرونده به هیئت های بدوی ارسال می شود که بالاتر از داداسرای نظام پزشکی است و در آنجا پس از بررسی اگر بازهم قصور ثابت تایید شد قاضی براساس قصور انجام شده محکومیت رد دیه ، تعوبیخ و یا تعطیلی مطب را صادر می کند ./و در صورتی که باز هم مریض به حکم صادر شده اعتراض شده اعتراض داشت در هیئت تجدید نظر بررسی می شود.

معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد دادیاران نیز بیشتر شده گفت: نسبت به زمانی که یک هیئت بدوی وجود داشت پرونده ها سریعتر رسیدگی می شوند.

امیر منصوری با بیان اینکه شکایت مربوط به تعرفه ها به سازمان تعزیرات مربوط است و خود سازمان تعزیرات به آن رسیدگی می کند گفت: بیشترین شکایت ثبت شده از پزشکان مربوط به متخصصین زنان و زایمان، ارتوپدی و زیبایی است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست