• تاریخ: ۱۴۰۰-۱۱-۳۰
  • شناسه خبر: 26789

با بهره‌برداری از مجتمع معجزات کام چندین روستا شیرین می‌شود

در مجموعه معجزات مقرر است تا کام چندین روستا با آبرسانی شیرین شود و در این راستا اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان صرف شده است و کار در مراحل نهایی تکمیل طرح قرار دارد.

جز قاسمی، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملت» با بیان اینکه در طول روز‌های اخیر با حضور مسئولان امر استانی و کشوری برخی پروژه‌های آبرسانی در سطح روستاهای فاقد آب شرب به بهره‌برداری رسید اظهار داشت: در استان زنجان نیز مجتمع معجزات از جمله این طرح‌ها بود.

وی افزود: در سطح استان زنجان نیز با همکاری سایر نهاد‌ها مقرر شده تا با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد تومان آبرسانی به ۴۵ روستا انجام شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: در مجموعه معجزات مقرر است تا کام چندین روستا با آبرسانی شیرین شود و در این راستا اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان صرف شده است و کار در مراحل نهایی تکمیل طرح قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد آب آشامیدنی استان زنجان از منابع آب‌های زیر زمینی تامین می‌شود، گفت: ۶ درصد آب این استان در بخش شرب و بهداشت، ۲ درصد آب در بخش صنعتی استفاده می‌شود و در این میان می‌طلبد مدیریت مصرف آب مد نظر قرار گیرد.

جز قاسمی با اشاره به اینکه متاسفانه هدررفت آب در استان بالا است، عنوان کرد: در مناطق روستایی زنجان میزان هدر رفت آب به ۴۵ درصد می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه فرسودگی سیستم انتقال آب و انشعابات غیرمجاز از دلایل مهم این امر است، گفت: هدر رفت آب در مناطق روستایی بسیار زیاد بوده و باید مردم الگوی مصرف را جدی بگیرند و با توجه کاهش میزان بارندگی‌ها نیز می‌طلبد تا مردم اهتمام جدی در صرفه جویی در مصرف آب داشته باشند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست