• تاریخ: ۱۴۰۰-۱۲-۰۱
  • شناسه خبر: 26803

شهرستان ماهنشان بیشتر مستعد سیل‌خیزی است

شهرستان ماهنشان به دلیل قرارگیری در منطقه کوهستانی و با دارا بودن شیب‌های تند بیشتر در معرض سیل قرار دارد و هر ساله با شروع بارش‌های تند و زمان بالا شاهد وقوع سیل در این شهرستان هستیم.

آقاجانلو، مدیر کل منابع طبیعی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» با اشاره به اینکه رفع تداخلات اراضی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های وزرات جهاد کشاورزی است، اظهار داشت: این امر سبب می‌شود تا اراضی ملی دارای موقعیت مکانی مشخص شده و به راحتی مورد شناسایی قرار گیرند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون منابع طبیعی استان با ثبت اسناد در حال همکاری است تا کاداستر اراضی را تا پایان سال پیش رو به اتمام برساند، افزود: اگر این امر انجام گیرد اختلافات به حداقل مقدار ممکن خواهد رسید و از سویی دیگر امکان خرید و فروش زمین و استعلام آن به صورت انلاین انجام خواهد شد.

مدیر کل منابع طبیعی استان زنجان گفت: در سال‌های اخیر به موضوع ابخوانداری و آبخیزداری نیز توجه اساسی شده و اعتبارات مناسبی در این زمینه تزریق شده است به طوری در سفر ریاست جمهوری به استان مقرر شد تا ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این بخش تزریق شود که این موضوع مصوب شده و از مبلغ مذکور یک چهارم آن نیز تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه استان زنجان جزو مناطق سیل خیز محسوب می‌شود و از سویی دیگر فرسایش بالایی دارد، عنوان کرد: با اینکه اعتبارات ملی و استانی تزریق می‌شود اما برای رسیدن به نتیجه مطلوب نیازمند اقدامات مثمر بیشتری است.

آقاجانلو با بیان اینکه شهرستان ماهنشان به دلیل قرارگیری در منطقه کوهستانی و با دارا بودن شیب‌های تند بیشتر در معرض سیل قرار دارد، تصریح کرد: همه ساله با شروع بارش‌های با شدت تند و زمان بالا شاهد وقوع سیل در این شهرستان هستیم با این حال پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری برای کاهش اثرات سیل در این شهرستان در حال انجام است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست