• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۶-۰۱
  • شناسه خبر: 28728

انعقاد قرارداد تامین مقوای کتب جلد کتب درسی سراسر کشور در واحد تولیدی راشا کاسپین زنجان/تمام مقوای مورد نیاز برای جلد کتب درسی کشور در راشا کاسپین زنجان تولید خواهد شد

قرارداد تامین مقوای کتب جلد کتب درسی سراسر کشور در واحد تولیدی راشا کاسپین زنجان منعقد شد.رقم واردات کاغذ برای تولید جلد کتب از خارج در حدود ۴ هزار و ۳۰۰ تن در سال بود که با انعقاد این تفاهم‌نامه تمام مقوای مورد نیاز برا ...

به گزارش« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» حجت‌الاسلام علی لطیفی،رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، وزارت آموزش و پرورش، در آیین مبادله تفاهمنامه و عقد قرارداد تامین مقوای جلد کتب درسی کشور واقع در واحد صنعتی راشا کاسپین زنجان با اشاره به برنامه کشور برای حمایت از تولید داخل و اعتماد به توان داخلی، گفت: در سال جاری ۲ اتفاق بسیار مهم رقم خورد، اول تامین دو سوم کاغذ مورد نیاز از تولید داخل کشور که در گذشته حجم خیلی کمتری از محصولات داخل کشور تامین می‌شد و دوم تامین مقوای جلد کتب درسی در استان زنجان که این دو مورد بسیار حائز اهمیت هستند.

 لطیفی، با اشاره به آمار کاغذ و مقوای مصرفی در داخل کشور و میزان واردات ماده خام این دو محصول، ادامه داد: در سال‌های گذشته نزدیک به ۴۵ هزار تن کاغذ برای مصرف داخلی استفاده می‌شد که امسال ۳۰ هزار تن از این مقدار در داخل کشور تولید می‌شود.

لطیفی، با تأکید بر بومی‌سازی صنایع در کشور، افزود: تقویت هویت ایرانی و احساس افتخار در دانش‌آموزان تنها به وسیله داستان و قصه‌های کودکانه و شعر نیست بلکه اگر دانش‌آموزان بدانند که کالای تحصیل مصرفی آنها به دستان هموطنان و خواهران و برادران خودشان در داخل کشور تولید می‌شود، باعث افتخار آنها خواهد بود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش، افزود: ۲ شرکت چاپ و نشر کتب درسی در سطح کشور وظیفه سنگین چاپ محصولات را برعهده دارند.

وی ضمن تأکید بر حمایت از تولیدات داخلی گفت: قرارداد تامین مقوای کتب جلد کتب درسی سراسر کشور در واحد تولیدی راشا کاسپین زنجان منعقد شد.

محسن افشارچی، استاندار زنجان نیز در این مراسم گفت: رقم واردات کاغذ برای تولید جلد کتب از خارج در حدود ۴ هزار و ۳۰۰ تن در سال بود که با انعقاد این تفاهم‌نامه تمام مقوای مورد نیاز برای جلد کتب درسی کشور در راشا کاسپین زنجان تولید خواهد شد.

افشارچی، با اشاره به روند انجام مناقصه در ارتباط با تولید کاغذ مقوای کتاب‌های درسی، ادامه داد: از میان شرکت های ملی و بین المللی واحد تولیدی راشا کاسپین زنجان توانست برنده مناقصه شود.

وی، با اشاره به مزیت مجتمع کاغذسازی راشا کاسپین نسبت به سایر واحدها ،گفت: دراین واحد تولیدی بازیافت ضایعات کاغذ به وسیله دستگاه‌های پیشرفته صنعتی انجام می گیرد؛ به طوری ‌که طی فرآیند تولید هیچ درختی قطع نمی‌شود و به اصطلاح تناقضی با مسائل زیست محیطی ندارد.  امیدواریم با این حجم از قرارداد شاهد  رونق شرکت تولیدی راشا کاسپین در زنجان باشیم و این فعالیت در راستای توسعه استان موثر تر از پیش باشد.

در مراسم عقد قرارداد تامین جلد کتب درسی، پایداری و ثقفی به نمایندگی از واحد تولیدی قرارداد مذکور را امضا و به تبادل قرارداد اقدام کردند و درپایان این مراسم عقد قرارداد تامین مقوای کتب جلد کتب درسی سراسر کشور در واحد تولیدی راشا کاسپین زنجان نیز منعقد شد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست