• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۷-۲۵
  • شناسه خبر: 29330

سرانه پرورشی هردانش آموز ۳۶ تومان (۳۶۰ ریال)/ با این مبلغ یک قرص نان هم نمیشود خرید

سرانه پرورشی هر دانش آموز در بودجه سال گذشته تنها ۳۶ تومان(۳۶۰ریال) است. یعنی با مبلغ سرانه تربیتی و پرورشی یک دانش آموز در طول یک سال حتی یک قرص نان هم نمی‌توان خرید که این موضوع عنایت ویژه مجلس شورای اسلامی را می‌طلب ...

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت»حسین عبادتی قائم مقام وزیر در سازمان دانش آموزی کشور در نشست هم اندیشی مدیران سازمانهای دانش آموزشی سراسر کشور در زنجان با بیان اینکه مسئله الگوهای تربیتی را در کنگره ۳۱۳جدی گرفته ایم و مهم ترین مولفه و راهبرد فرهنگی برای تربیت صحیح پیشتازان تمدن نوین اسلامی همین الگوها است گفت: اگر دانش آموز امروز ایران با الگوی تراز خودش آشنا شود و بداند که باید در چه مسیری قدم بردارد خیلی نیاز به دخالتهای تربیتی ما ندارد.
عبادتی گفت: مسئله الگوهای تربیتی بسیار مهم است و امسال سازمان دانش آموزی در ویژه برنامه کنگره ۳۱۳ به دنبال این است که در ۳۱۳شهر کشور الگوهای تمدن ساز ایرانی اسلامی توسط دانش آموزان مورد مداقه و پژوهش قرار بگیرد و برنامه های مدرسه از قبیل صبحگاه و گروههای تئاتر و سرود و تابلوی اعلانات و نمایشگاه و تولید محتوا ناظر به این الگوهای تمدن ساز باشد و اینها روایت کننده الگوهایی که ایران بزرگ اسلامی را ساختند باشند.
وی افزود: امروز اگر ما به سمت نیل به قله تمدن نوین اسلامی هستیم باید بدانیم که الگوها همینها هستند و از اینها باید الگو بگیریم و دانش آموز هر شهر باید با الگوی بومی خودش آشنا بشود برای اینکه متوجه شود که جای جای ایران این ظرفیت را دارد که سهمش را برای تحقق این تمدن ادا بکند. 
عبادتی گفت: در مراحل شهری و ملی، دانش آموزان روایتگر الگوها برای سایرین خواهند بود ودر این صورت نه تنها خود تربیت شده خواهد بود بلکه تربیت کننده و هدایتگرخواهد شد و این همان چیزی است که ما از دانش آموز پیشتاز انتظار داریم.
حسین عبادتی با بیان اینکه اردوهای هدفمند یکروزه را به عنوان مکمل آموزشی طراحی کرده ایم گفت: امروز در دنیا به این جمع بندی رسیده اند که آموزشهای نظری کافی نیست و بهترین مقوله برای تکمیل آموزش اردو است و طراحی شده که برای تمامی دروس و مقاطع تحصیلی اردوهای مکمل یکروزه این خدمات را ارائه دهیم و همچنین سامانه جامع اردویی که بتواند برتمامی ظرفیتهای اردویی کشور اشراف داشته باشد نیز طراحی خواهد شد .
قائم مقام وزیرآموزش و پرورش در سازمان دانش آموزی نهضت سواد فضای مجازی که قرار است در صدهزار مدرسه کشور در نزدیک به یک میلیون و دویست هزار کلاس کارگاه های ۴۵دقیقه ای شناخت سره از ناسره در میان دریای اخبار فضای مجازی برای دانش آموزان با سه هزار مربی که در تابستان آموزش دیده اند داشته باشیم که این ظرفیت در سازمان دانش آموزی هست. 

وی با بیان اینکه فعالیتهای جاری دانش آموزی ماهم کما فی السابق برقرار است گفت: به طور خاص تاکید بر فعالیت جمعی دانش آموزان برای تحقق تربیت شش ساحتی تمرکز بر ساحت اجتماعی است که اعتقاد داریم  تربیت تمام ساحتی تنها در حرکت های جمعی رخ می‌دهد که اساسا تربیت یک امر جمعی است و مدرسه نیز نمود آن است. 

حسبن عبادتی با بیان اینکه با تاکید بر حمایت دستگاه های دیگر از آموزش و پرورش گفت: این موضوع نه به عنوان یک درخواست که به عنوان یک مطالبه به حق است که هر دستگاهی باید سهم خودش را نسبت به آموزش و پرورش ایفا کند .  

وی با اشاره به اینکه سرانه پرورشی هر دانش آموز در بودجه سال گذشته تنها ۳۶ تومان(۳۶۰ریال) است گفت: با مبلغ سرانه تربیتی و پرورشی  یک دانش آموز در طول یک سال  حتی یک قرص نان هم نمی‌توان خرید که این موضوع عنایت ویژه مجلس شورای اسلامی را می‌طلبد..

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست