• تاریخ: ۱۴۰۱-۱۲-۱۳
  • شناسه خبر: 31555

افتتاح دفتر بنیاد شهید درایجرود و سلطانیه/ بازدید از ۴۸ حسینیه شهدا در محلات زنجان

درهفته بزرگداشت شهدا از ۱۵ تا ۲۲ اسفند دفتر بنیاد شهید در شهرستانهای سلطانیه و ایجرود در راستای عدالت در انجام خدمات افتتاح خواهد شد که پیش از این برای دریافت خدمات به زنجان مراجعه میکردند.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» امیرعلی نیک بخش مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در نشست خبری در آستانه ۲۲ اسفند و روز شهید با بیان اینکه در ابتدا که مدتی هم از جنگ نگذشته بود کسی فکر نمی کرد که نیازی به تشکیل بنیاد شهید باشد گفت: این دوربینی و آینده نگری امام راحل بود که اقدام به تاسیس بنیتد شهید می کند ودر اسل ۱۳۸۳ تیز نیز ۲۲ اسفند به نام روز بزرگداشت شهید نامگذاری میشود.

نیک بخش گفت: برای استقرار و استمرار انقلاب و نظام اسلامی ایران تا کنون ۲۲۰هزار شهید تقدیم شده است که از این تعداد ۳۵۳۵ شهید متعلق به زنجان است .

وی با اشاره به اینکه ۱۴ درصد شهدای جنگ تحمیلی مربوط به اسفند ماه هستند به خاطر اینکه بیشتر عملیات های بزرگ در این ماه انجام می شد گفت: امروز زنده نگه داشتن یاد شهدا همان ارج نهادن به شهادت و شهدا است که هرکسی باید به اندازه خودش یا شهدا را زنده نگه دارد.

نیک بخش با بیان اینکه شعار امسال برای ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهید “هم پای جانبازان به پای عهد و پیمان تا پای جان هستیم در راه شهیدان” تعیین شده است گفت: برنامه های متعددی نیز برای این هفته اجرا خواهد شد از جمله اجلاسیه روز شهید همزمان با سراسر کشور با سخنرانی رئیس جمهور برگزار خواهد شد.

مدیر کل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان زنجان افزود: پایش سلامت خانواده های شهدا وایثارگران استان از ۱۵ تا ۲۲ اسفند، اعزام ۱۰۰ نفر از پیام آوران ایثار به مدارس و دانشگاه ها و ادارت جهت روایت گری در خصوص شهدا و جانبازان و دفاع مقدس، تجلیل از فرزندان و منتسبین شهدا در ادارات استان، عیادت از والدین شهدا که در بستر بیماری هستند،طرح سپاس یا سلام شهید که دستگاه های اجرایی با خانواده های شهدا دیدرا می کنند، و افتتاح دفتربنایدشهید در شهرستانهای ایجرود و سلطانیه راستای عدالت در خدمات که پیش از این برای دریافت خدمات مجبور بودند به زنجان مراجعه کنند از مهم ترین برنامه های بنیاد شهید در هفته بزرگداشت شهدا از ۱۵ تا۲۲ اسفند خواهد بود.

نیک بخش گفت: طرح آیینه داران شهدا است که از ۴۸ حسینیه شهید استان دیدار خواهد شد که توسط خود خانواده های شهدا در محلات شهر اداره میشود و همینطور غرص نهال به یاد ۳۵۳۵ شهید و ۵۶۰۰ جانباز استان هم روز درختکاری و هم در۲۲ اسفند به همین تعداد خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در سال ۸۹ طبق نظرسنجی انجام شده فقط ۱۰ردصد مردم روز ۲۲ اسفند را به عنوان روز شهید می شناختند که اکنون به بیش از ۵۰ درصد رسیده است که حاصل کار رسانه ها و تبلغیات بوده که نیازمند اقداماتی بیش از نیز هست.

نیک بخش همچنین گفت: بیش از ۳۷۰۰ نفر ازایثارگران در ادارت استان تبدیل وضعیت شدند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست