• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۱-۲۸
  • شناسه خبر: 32101

در صورت تخلف فروشگاه های اینترنتی چگونه ازآنها شکایت کنیم؟

با افزایش خریدهای اینترنتی امکان تخلف از طریق این فروشگاه ها و همچنین نیاز به پیگیری و شکایت از آنها نیز بیشتر میشود. در صورت خرید اینترنتی اگر کالا ارسال نشد و یا با چیزی که تبلیغ شده بود متفاوت بود و فروشنده دیگر پاسخگ ...

مریم رمضانی کارشناس حقوقی در گفت و گو با خبرنگار« پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» در پاسخ به نحوه شکایت از فروشگاه های اینترنتی گفت: شکایت از فروشگاه اینترنتی از سه طریق امکان پذیر است. شکایت از طریق سامانه نماد اعتماد الکترونیکی و شکایت از طریق پلیس فتا و شکایت از طریق مرجع قضایی.

وی افزود: در شکایت از فروشگاه‌های اینترنتی از طریق سامانه نماد اعتماد الکترونیکی ، شرط اول برای شکایت از فروشگاه‌های اینترنتی این است که سایت فروشگاه دارای نماد اعتماد الکترونیکی باشند. اگر فروشگاهی که از آنجا کالای خود را خریده‌اید یا خدماتی گرفته‌اید دارای نماد اعتماد الکترونیکی باشد، کافی است به وبسایت اینماد مراجعه نمایید. در این سایت در صفحه ثبت شکایت روی آیکون ورود به سامانه ثبت شکایات کلیک نمایید. پس از ثبت شکایات خود می‌توانید مشکل خود را پیگیری کنید.

رمضانی گفت: مراحل شکایت از طریق پلیس فتا نیز به این صورت است که پس از ورود به سایت فتا باید به قسمت خدمات الکترونیکی وارد شوید. سپس در بخش ثبت گزارش مردمی باید گزارش تخلف فروشگاه اینترنتی مربوطه را ارائه دهید. از میان گزینه‌های هک، تخلف/مصادیق مجرمانه، تخلف در خرید کالا/خدمات، آسیب‌پذیری و حفره امنیتی، یکی را برای رسیدگی به شکایت خود انتخاب کنید.فراموش نکنید که برای پیگیری تخلفات، شما باید در سامانه پلیس فتا ثبت‌نام کنید. برای ثبت‌نام نیازمند درج نام و نام خانوادگی، شماره تلفن همراه، انتخاب گذرواژه و پست الکترونیکی خود هستید تا پس از ثبت شکایت، بتوانید از نتیجه با خبر شوید.

وی در خصوص نحوه شکایت از فروشگاه‌های اینترنتی از طریق مرجع قضایی نیز گفت: در این روش برای شکایت از فروشگاه‌های اینترنتی می‌توانیم از طریق مرجع قضایی اقدام کنیم. به این صورت که شخص شاکی باید با داشتن مدارک کافی از جمله رسید واریز وجه و… به دادسرای جرایم رایانه‌ای در تهران و به دادسرای محل سکونت خود در سایر شهرستان‌ها مراجعه نماید و شکایت خود را با نوشتن شکواییه مطرح نماید.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست