• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۳-۲۳
  • شناسه خبر: 32995

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان آماربالای مراجعه به بیمارستان را دلیل رضایت مردم عنوان کرد

متوسط بیماران بستری در سال گذشته ۱۰۱ هزار و ۲۴۴ نفر و متوسط مراجعین سالانه یک میلیون و ۱۷۱ هزار و هجده نفر بوده اند که اگر همه اینها ناراضی هستند چرا مراجعه می کنند به بیمارستان ؟

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» حسن بختیاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان در جلسه پای میز مطالبه اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی زنجان با ۱۰ هزار کارمند و ۵هزار دانشجو و ۴۵۰ نفر هیئت علمی در حال فعالیت است که تنوع خدمات آن قابل قیاس با هیچ دستگاهی نیست .

بختیاری در خصوص آمار پایین خودکنترلی و خود اظهاری بهداشتی در استان گفت: طبق بررسی هایی که انجام دادیم متوجه شدیم عددهایی اعلام شده واقعی نیست و از کارشناسان خواستیم که شاخص ها را واقعی کنند . ما معتقدیم که آمار باید درست باشد و به خاطر اینکه استانهای دیگر آمار بالاتری دارند نمی توانیم آمار بالاتری بدهیم باید همان آمار کم را درست بگوییم تا اینکه عدد غیرواقعی بدهیم .

وی در پاسخ به نارضایتی مردم از خدمات بیمارستانی گفت: متوسط بیماران بستری در سال گذشته ۱۰۱ هزار و ۲۴۴ نفر و متوسط مراجعین سالانه یک میلیون و ۱۷۱ هزار و هجده نفر بوده اند که اگر همه اینها ناراضی هستند چرا مراجعه می کنند به بیمارستان ؟ باید براساس آمار بگوییم که آیا همه اینها ناراضی هستند؟ پرستار شبانه روز کار می کند و با فشار کاری و خستگی ناشی از کار زیاد مواجه است که ممکن است در هر زمان برخورد صددرصد درستی نداشته باشد. ما اصلا معتقد نیستیم که هیچ مشکلی درارائه خدمت به مردم نداریم ولی با تعداد بالای مراجعان و تنوع خدمات علوم پزشکی خب اعتراض در حدی طبیعی است .

بختیاری گفت: با ارجاع بیماران و مراجعین به بیمارستان به مطب خصوصی پزشک مخالفیم و بارها هم تذکر داده ایم و حتی برای برخی از پزشکان حکم انفصال از خدمت نیز صادر شده است .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان در کمبود پرستار نیز گفت: در دوران کرونا پرستاران طرحی دعوت به کارشدند ولی بعد از کرونا سیاست های کشوری بر این بود که تمدید طرح صورت نگیرد و جذب پرستار و عدم تمدید طرح داشته باشیم که همان موقع ما این دغدغه را داشتیم . سهمیه استخدام وزارت بهداشت ۲۰۰ نفربود که با رایزنی ها الان به ۴۵۰ نفرافزایش یافته است که تعداد زیادی از اینها پرستار هستند.

بختیاری گفت: بیمارستانهای استان آموزشی است و ماهیتش این است که دانشجو آنجا آموزش ببیند و اما اشتباهات منجر به خسارت هم توسط واحد نظارت و همینطور سامانه ۱۹۰ بررسی و رسیدگی می شود.

وی با بیان اینکه با پدیده زیر میزی هم بارها اعلام کرده ایم که برخورد می کنیم، بسیاری از پزشکان ما متعهد هستند ولی در صورت تخلف پزشکان مورد پیگیری و برخورد قرار می گیرند.

محرم رمضانی نماینده پرستاران نیز در این جلسه به طرح مشکلات پرستاران پرداخت و گفت: ریاست دانشگاه ارتباط آنچنانی با پرستاران ندارد و نمی توانیم ایشان را در جریان مشکلات پرستاران قرار دهیم .اکثر پرستاران ناراضی هستند و امروز این نارضایتی به عصبانیت رسیده است.

وی اعتراض پرستاران به رویه غلط تعرفه گذاری خدمات پرستاری ، اضافه کاری اجباری و مبلغ کمی که برای آن در نظر گرفته اند و همینطور شیفت های طولانی و فشار کاری زیاد از جمله مشکلات پرستاران عنوان کرد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست