• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۴-۱۹
  • شناسه خبر: 33503

تامین اجتماعی اجازه واگذاری بخش درمان به وزارت بهداشت را نخواهد داد/ افزایش ۱۱۰ درصدی بیمه زنان خانه دار در زنجان

تامین اجتماعی در مقابل حق بیمه ای که می گیرد تعهد خدمات درمانی دارد و به هیچ وجه اجازه واگذاری بخش درمان به وزات بهداشت را نخواهد داد.تامین اجتماعی در این مورد کوتاه نخواهد آمد و درخدمات درمانی به بیمه شدگان به تعهدات خ ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» محمود عزیزخانی مدیر کل تامین اجتماعی استان زنجان در نشست خبری به مناسبت هفته تامین اجتماعی اظهار کرد: سیاست های کلی تأمین اجتماعی در راستای اجرای اسناد بالادستی و اصول ۳،۲۹ و ۴۳ قانون اساسی است که در قالب نظام چندلایه تأمین‌اجتماعی برای حفظ و صیانت از توانمندی بیمه‌شدگان در بخش کسب و کار کشور تلاش می‌کنند.

عزیزخانی گفت: پیرو ابلاغ سیاست های کلان تامین اجتماعی سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در واقع بسته کاملی است از هر آنچه که در مسیر توسعه و تحول تأمین‌اجتماعی لازم و مورد نیاز است .

وی با بیان اینکه ۸ راهبرد کلان برای عبور از چالش‌ها و اصلاح کژکارکردی‌های موجود در سازمان تأمین‌اجتماعی تدوین شده که تا امروز براساس همین هشت راهبرد، اقدامات بسیار مهمی در حوزه‌های مختلف انجام گرفته است گفت: ۱- هوشمندسازی تأمین اجتماعی ۲- تعمیم و گسترش پوشش بیمه‌ای ۳- توسعه خدمات بیمه‌ای و درمانی ۴- کنترل مصارف و افزایش بازدهی دارایی‌ها ۵- بهره‌وری و افزایش بازدهی دارایی‌ها ۶- صیانت از بیمه‌شدگان در حوزه درمان ۷- اصلاح و سازماندهی صندوق در جهت پایداری ۸ – فساد ستیزی و صیانت از اموال ) این ۸ راهبرد کلان است.

عزیزخانی گفت: تعداد افراد تحت پوشش تامین اجتماعی استان تا اسفند ماه سال ۱۴۰۱ ۵۸۵هزار و ۷۲۹ نفر است که ۵۳ درصد جمعیت استان را در بر میگیرد و همچنین تعداد بیمه شدگان در سال گذشته با رشد ۶/۲ درصدی به تعداد ۲۰۴ هزار نفر و تعداد مستمری بگیران با رشد ۷ درصدی به تعداد ۵۴ هزار و ۶۶۴ نفر رسیده است .

وی افزود: تعداد زنان خانه دار بیمه شده نیز ۸ هزار و ۸۵۸ نفر بوده که رشد ۱۱۰ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ داشته و تعداد بیمه شدگان دانشجویی نیز با ۴۱ درصد رشد به عدد ۸۶۱ نفر رسید.

عزیزخانی با اشار ه به اینکه بیمه بیکاری برقرار شده نیز تا اسفند ماه ۱۴۰۱ برای ۲ هزار و ۵۱۳نفرمقرر شده که بالغ بر ۱۲۷ میلیارد تومان در این خصوص پرداخت شده است.

مدیر کل تامین اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی تامین اجتماعی ناپایداری منابع بود و استقراض بانکی برای تعهدات بود گفت: از سال ۱۳۹۳ تا ۱۴۰۰ حدود ۱۰۶ هزار میلیارد تومان استقراض از نظام بانکی اتفاق افتاده بود که در سال گشته بزرگترین تسویه بدهی دولتی اتفاق افتاد و حدود ۱۸۰ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به سازمان تأمین‌اجتماعی را تأدیه کردند

وی افزود: یکی از آن چالش‌های تامین اجتماعی بازنشستگی‌های پیش از موعد است که بیش از ۵۰درصد مستمری بگیران با قانون سخت و زیان آور وبازنشستگی پیش از موعد بازنشسته می شوند.

مدیر کل تامین اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه برای ایجاد منابع پایدار در سازمان تامین اجتماعی دو رویکرد جدی در پیش گرفت گفت: با توجه به اینکه در کشور ۵ تا ۶میلیون نفر تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند، یکی از این رویکردها گسترش پوشش بیمه در کشور بود بطوریکه در دوره جدید بالغ بر یک میلیون و ۹۲۰ هزار بیمه‌شده جدید به سازمان تأمین‌اجتماعی اضافه شد که ماهانه بیش از هزار میلیارد تومان به نقدینگی سازمان اضافه می کنند که برای مجموعه‌ای که مشکل ناترازی و ناپایداری منابع دارد، دستاورد بسیار بزرگی است.

عزیزخانی افزود : رویکرد دوم این بود که استقراض از بانکها قطع شود وقتی این بدهی ۱۰۶ هزار میلیاردی سازمان تسویه شد اولاً از پرداخت سود تسهیلات دریافتی که سالانه معادل ۲۵ هزار میلیارد و معادل بیش از کل سود دریافتی از فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان بود، رها شدیم و ثانیاً توانستیم از همین محل، ۴۶ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه در بانک رفاه داشته باشیم؛ یعنی هم دارایی‌های سازمان حفظ شد و هم بزرگ‌ترین افزایش سرمایه نظام بانکی کشور رقم خورد.

مدیر کل تامین اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه ماهانه در استان زنجان ۴۳۰ میلیارد تومان به مستمری بگیران پرداخت می شود گفت: دغدغه سازمان تامین اجتماعی تاب آوری است، صنعت بیمه در ایفای تعهدات خود مشکلی ندارد و انچه که ما را با مشکل جدی مواجه کرده نبود نقدینگی جاری برای ایفای تعهدات جاری است که کافی نیست چوم لیستهای جاری بیمه ای باید وصول شود و از محل لیستهای جاری باید ماهانه ۵۰۰ میلیارد تومان ورودی داشته باشیم ولی همه کارگاههای ما قدرت پرداخت لیستها را ندارند برای همین مشکل نقدینگی وجود دارد که با مدیرین تعهدات و هماهنگی با سازمانها قابل کنترل است .

جراحی معاون درمان تامین اجتماعی استان نیز در این جلسه در پاسخ به برخی صحبت ها مبنی بر واگذاری بخش درمان تامین اجتماعی به وزات بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه در تمام این سالها، سالی نیست که گقته نشود تامین اجتماعی مشکل دارد و یا ورشکسته می شود و یا بخش درمان باید واگذار شود گفت: متولی درمان وزات بهداشت است و طبیعتاً میخواهد همه خدمات درمانی به طور متمرکز تحت کنترل باشد ولی تامین اجتماعی در مقابل حق بیمه ای که می گیرد تعهد خدمات درمانی دارد و به هیچ وجه اجازه واگذاری بخش درمان به وزات بهداشت را نخواهد داد . ضکن اینکه تامین اجتماعی نه تنها در درمان بلکه در پیشگیری هم وارد شده و بیماریهایی که خدمات پیشیگیری برای آنها ارائه می دهد هر روز بیشتر هم میشود لذا تامین اجتماعی در این مورد کوتاه نخواهد آمد و درخدمات درمانی به بیمه شدگان به تعهدات خود عمل خواهد کرد.

جراحی همچنین در خصوص تجهیزات بیمارستان امام حسین(ع) زنجان و شهید سلیمانی ابهر نیز گفت: مشکل بزرگ بیمارستان امام حسین(ع) فضای فیزیکی است که باعث می شود تصور شود تجهیزات پیشرفته پزشکی ندارد وگرنه امکانات و تجهیزات این بیمارستان بسیار به روز است و در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست