• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۵-۱۰
  • شناسه خبر: 33948

همه شهرهای استان شهردار دارند/ فقط شهر قیدار با سرپرستی اداره می شود

در حال حاضر همه شهرهای استان شهردار دارند .فقط شهر قیدار با سرپرستی اداره می شود. شهرداری ابهر نیز معلق نیست و شهردار فعلی آقای حیدری شهردارقانونی شهر هستند و به فعالیت ادامه خواهند داد.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» سعید خلجی مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری زنجان در حاشیه انتخاب هیئت رئیسه شورای شهر در جمع خبرنگاران در خصوص شهرداری ابهر اظهار کرد: سال گذشته شورای اسلامی شهر ابهر در یک اقدامی شهردار سابق آقای عبا‌س‌نیا را به دلیل عدم سکونت برکنار کردند و در ادامه اعضای شورا شهردار جدیدی انتخاب کردند و شهردار قبلی شکایتی را در دیوان عدالت اداری ثبت کرد و دیوان نیز در مرحله رای بدوی مصوبه شورا مبنی بر برکناری شهردار را ایراد و ابطلال نمود.

خلجی گفت: با توجه به اینکه سه نفر از اعضای شورای شهر ابهر به رای دیوان در مرحله بدوی اعتراض کردند منتظر رای قطعی دیوان هستیم و در حال حاضر نیز شهرداری ابهر معلق نیست و شهردار فعلی آقای حیدری شهردارقانونی شهر هستند و به فعالیت ادامه خواهند داد.

وی در خصوص شهردار قیدار نیز گفت: فعلا شهردار قیدار انتخاب نشده است. شهردار قبلی نیز با توجه به اتفاقاتی که بین اعضای شورا و شهرداری رخ داد اتمام فعالیتش با شورا رقم خورد.هنوز شورای اسلامی شهر قیدار برای انتخاب شهردار اقدامی انجام نداده است و فعلا شهرداری قیدار با سرپرست اداره می‌شود.

خلجی با بیان اینکه در حال حاضر همه شهرهای استان شهردار دارند گفت: فقط شهر قیدار با سرپرستی اداره می شود.

وی با بیان اینکه آخرین فرصت انتخابات هیئت رئیسه شوراهای شهر نیز ۱۴ مرداد است و شوراها باید تا این تاریخ اعضا را اعلام کنند و بعد از ۱۴ مرداد فعالیت دوره دوم شورای اسلامی وجاهت قانونی ندارد که به همه فرمانداران شهرستانها نیز اعلام شده و سعی می کنیم در موعد مقرر انتخابات هیئت رئیسه را در همه شهرهای استان زنجان داشته باشیم .

خلجی گفت: در سطح شوراهای اسلامی استان دو نفر برای شرکت در انتخابات استعفا دادند و از شورا خارج شدند. یک مورد دیگر هم از طارم اعلام شد که به ما وصول نشد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست